ludienyberg

Mitt bidrag till Melodifestivalen

Publicerad 2013-05-03 15:05:56 i Allmänt,

Jag skrev ett bidrag till Melodifestivalen! Jag blev mycket nöjd och lade texten i ett kuvert. Jag skrev adressen och lade för säkerhets skull till texten "Varning! Kan innehålla spår av kreativitet."
 
Det skulle jag inte ha gjort. När brevet hittas utrymmer SVT sina lokaler och kallar in bombtekniker. En bombrobot sänds in för att undersöka det livsfarliga objektet. Alla festivalens frontfigurer samlas utanför för att följa utvecklingen. Christer Björkman: "Hur kunde detta hända?! Få ut den där... saken därifrån omedelbart!" Fredrik Kempe: "Alltså, kära hjärtanes! Gode Gud, hjälp oss! Håll om mig, Thomas!" Thomas G:son: "Såja, Freddie. Det går nog bra ska du se. Snart är det otäcka brevet borta och vi kan gå in igen och fortsätta dra klysch-lappar ur vår klysch-skål och skriva låtar." Bobby Ljunggren: "Ja, jag går då inte in där igen om det här är vad ni kallar säkerhet!" Christer Björkman: "Teknikerna jobbar med det! Hur går det?" Tekniker: "Vi har kommit fram till föremålet. Kapten, jag ber om tillstånd att ta fysisk kontakt." Kapten: "Tillstånd beviljas."
 
Roboten griper tag i brevet och lyfter långsamt upp det. Vrider det ett helt varv och genomsöker det med en speciell detektor. Tekniker: "Holy... fuck." Kapten: "Vadå? Tala!" Tekniker: "Kapten, brevet innehåller tillräckligt med kreativitet för att orsaka två timmars strömavbrott i hela byggnaden och ge Fredrik Kempe diskbråck. Vad gör vi?" Fredrik Kempe: "Åh, herre min Jesus! Gud rädde oss!" Kapten: "Förstör det!" Tekniker: "Men, kapten... Hur då? Våra vapen är nog inte..." Kapten: "Vad är det starkaste roboten har?" Tekniker: "Va...? Alltså... En granatkastare, men den satte vi dit mest som ett skämt på Peppes svensexa..." Kapten: "ANVÄND DEN!" Roboten skjuter en granat.
 
Nästa sändning från SVT är planerad till December någon gång. Eurovision Song Contest flyttas till TV4.
 
Ludie

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-05-06 19:38:23

:p Ja så skulle det kunna gå ;)

Postat av: Miss Baby Peaches

Publicerad 2013-05-12 16:42:03

Haha, hur härlig?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela