ludienyberg

Kristi himmelsfärd

Publicerad 2013-05-09 21:34:05 i Allmänt,

Idag var det Kristi himmelsfärd! Jag höll såklart gudstjänst i kyrkan. Jag: "Åh, Jesu Krist! JESU KRIST! KRISTI JES!" Gud: "Ut." Jag: "Nej. Jag predikar här på denna vår heliga högtidsdag till minnet av vår frälsares himmelsfärd upp i himmelen." Gud: "Mhm... Ut." Besökare: "Hur kommer det sig att Gud alltid lägger sig i när du predikar?" Jag: "Ja, det kan man sannerligen fråga sig. Gud, vi hade en trevlig högtidsstund här tills du kom. What gives?" Gud: "Okej, jag spelar med... Snälla fader Ludvig, berätta om Kristi himmelsfärd!" Jag: "Okej. Det var en gång en kille som hette Jesus. Han dog och sedan återuppstod han på något sätt. Och sedan for han upp i himmelen. Snipp snapp snut, så var sagan slut." Gammelsmurfen: "Så var det ju inte alls! Du far med lögner! Lögner i Guds hus!!!" Jag: "Ganska säker på att jag hade hängt upp en Gammelsmurfen-ta-dig-i-röven-skylt utanför porten." Gud: "Jag föredrar att Gammelsmurfen är här framför dig." Gammelsmurfen: "Ha!"
 
Jag: "Jamen, då kan väl herr Smurf berätta om Kristi himmelsfärd då?" Gammelsmurfen: "Okej, det var en gång en man som hette Jesus. Han..." Jag: "BAJS!!!!!" Gammelsmurfen: "Meh, tyst!!!" Jag: "Oj, förlåt, jag har Tourettes." Gammelsmurfen: "Meh, nej, det har du inte." Gud: "Alltså..." Batman: "BATMAN!!!!! YEAH!!!!" Gud: "MEN FÖR I HELVETE!!!!" Skurt: "Jag är här också." Jag: "Trevligt att hela crewet är samlat. Ja, utom smurfen då. Han kunde stannat hemma." Gammelsmurfen: "Åh, så lustigt med dina små provokationer. Du är så jävla busig!" Jag: "Du är ful." Gammelsmurfen: "BAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Vi började slåss. Batman: "Men grabbar! Ska inte Ludvig predika?" Skurt: "Vi får göra det! Eh... Det var en gång Jesus och han typ... dog och så." Jag: "Meh, wow, vilken gripande historia." Gammelsmurfen: "Ja, titta, sarkasm för man bara inte för mycket av!" Jag: "KÄFTEN!!!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela