ludienyberg

Trav

Publicerad 2013-06-01 22:20:06 i Allmänt,

Jag extraknäcker ju som trav-kommentator! Såhär såg min senaste arbetsdag ut:
 
Jag: "Jaaaaa, välkomna ska ni vara till V-75! Det är helt sinnesjukt spännade idag, eller egentligen inte för Gladly here är överlägset tippad segrare i dagens lopp. Där jävlar gick starten och det är såklart Gladly here som omedelbart tar ledningen tätt följd av Ramsta Flex som i sin tur följs av Paid my dues. Men vad är det här? VAD I HELVETE ÄR DET HÄR???!!! Siggestas Novis sniffar Paid my dues i röven! På ytterkanten kommer Netto Råsinge men jag tror vi kan räkna bort den förre storfavoriten, han har sett sina bästa dagar. Nu är det galopp för Siggestas Novis, det var synd, kunde blivit en riktig skräll där. Smile and wave ser då sin chans att komma igen. Herregud, Smile and wave tar sig förbi! SMILE AND WAVE KNÖGGLAR SIG FÖRBI PAID MY DUES OCH KOMMER UPP JÄMSIDES MED GLADLY HERE MEN nej, fan, nu galopperar Smile and wave. Gladly here vinner."
 
Jag: "Det ante mig! Föga överraskande, eller hur Börje?" Börje: "Ja. Gladly here är i kanonform." Jag: "Vi har med oss Gladly here's kusk, Mårten Mårtensson, på länk. Hej, Mårten! Grattis till segern!" Mårten: "Tack!" Jag: "Vi får in många tittarfrågor och alla handlar om hur du får hästen att springa så fort. Hur får du hästen att springa så fort?" Mårten: "Jamen, jag piskar jävligt hårt." Jag: "Jahapp, där hör ni, tittare. Piska era hästar hårdare så kan ni också en dag stå där nere i leran med en krans runt halsen. Hur ska du fira detta nu då, Mårten?" Mårten: "Jag tänkte först ta en korv i kiosken, höhö!" Jag: "Jaha, är det så lämpligt...? Du har aldrig funderat på varför de kallar den V75-korven? Det borde vara ganska uppenbart. Men du ganska förblindas av erbjudandet Köp två och få en Snickers på köpet? Tänk på det, rätt vad det är sitter du och tuggar på Stay in the game medans du fyller i tipskupongen och ber frugan gå och hämta kaffe med mjölk och två suketter!" Börje: "Ludvig! För helvete!" Jag: "Va, är du kvar? Eh, okej. Reklam!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela