ludienyberg

Musse och Teddi och Freddi

Publicerad 2013-06-23 22:58:51 i Allmänt,

Musse och Teddi och Freddi är ute och åker bil. Musse har tänkt ta de små buselusiga pöjkarna till Höga Berget som enligt legenden är omöjligt att bestiga. De far fram över de vidsträckta vidderna ute på landet, nedcabbat och vinden i håret... eller öronen i alla fall. Plötsligt dyker en snutbil upp bakom dem! Musse: "SHIT! Polisen!" Teddi: "Men farbror Musse, du om någon är väl heeeeelt prickfri? Inte kan polisen anmärka på nå..." Polis: "Du körde 50 km/h för fort. Säg några väl valda sista ord till ditt körkort, Putte." Musse: "Aaah, fuck me..." Polis: "Lustigt val. Hit med det." Musse: "Men vänta!" Teddi: "VÄNTA! Vår farbror Musse är en hedersprick av episka mått! Han brukar bistå Ankeborgs poliskår i knepiga deckargåtor!" Polisen: "Wow. Och han kör som om han käkat sex kilo badsalt. Vilken hyvens kille till farbror ni har här." Musse: "Men alltså, jag kan förklara. Jag hade bråttom för... Freddi här är sjuk! Han dör om han inte fort som Efraejms katter kommer till sjukhus!"
 
Freddi: "VA?!!! HJÄÄÄÄÄLP!!!!! JAG DÖÖÖÖÖR!!!!!!!!!!!!!" Musse: "JA, DET GÖR DU!!!! AAAAAA!!!!!!!!!!!!! VI MÅSTE DRA FÖR FAN!!!!!" Polisen: "Vad har han för sjukdom?" Musse: "Prostatacancer!!!" Teddi: "Va? Nä, det har jag googlat på, det kan man väl inte få i vår ålder?" Musse: "MEH, JAHA, FÖRLÅT, TEDDI, JAG VISSTE INTE ATT DU VAR LÄKARE!!!!" Polisen: "Bara ta fram kortet..." Musse: "Men han har prostatacancer! Vi måste stanna var femte meter för att han måste pissa! Det är därför vi hade så bråttom! För att hinna till muggen!" Polisen: "Höll han inte på att dö? Ni var väl på väg till sjukhus?" Musse: "Jamen, du-uh? De har ju muggar på sjukhuset! Två flugor i en smäll, du-uh?!" Teddi: "Jag har pissat ned sätet, jag har visst också prostatacancer." Freddi: "Jag med." Musse: "MEN FÖR HELVETE!!!! PISSA INTE HÄR...!" Polisen: "Kortet! Annars blir det pepparsprej och elpistol." Musse: "MEH... DU E FUL!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela