ludienyberg

Ludvigs bloggskola

Publicerad 2013-04-22 21:21:14 i Allmänt,

Jag: "Välkomna till Ludvigs bloggskola! Trevligt att se... tre... pers här. Vad fan, jag hade ju satt upp affischer överallt." Janus: "Ja, jag är ju här i alla fall!" Jag: "Nähä, är du?! Vad bra!" Vanja: "Alltså, hallå... Kan vi börja nu eller? Jag ska faktiskt äta kräftor med min syster ikväll och vill inte bli sen." Putvard: "Ja, jag har faktiskt mycket att stå i jag också!" Jag: "Okej, käften då. Okej, regel nummer ett är att undvika videobloggar för det typ suger." Vanja: "Okej, jag drar." Jag: "Ja, gör det. Nästa regel är att fånga läsarens intresse med en smaskig rubrik på alla inlägg!" Janus: "Alltså, jag har läst din blogg... Jag tycker inte du har så smaskiga rubriker. Plus att du typ bara skriver om smurfar och Sagan om ringen och skit." Jag: "Jaha, och du skriver om...?" Janus: "Jag skriver om samhällets baksi..." Jag: "BAA, FY FAN VAD DÅLIGT!!! UT! DU SUGER! UNDERKÄND! Jaha, det verkar som om du är den ende kvar." Putvard: "Ja, minsann!" Jag: "Läs lite ur din blogg." Putvard: "Okej."
 
Putvard: "Kyla. Den kramar mitt inre som vore det ett gosedjur. Jag faller. Ned i köldens skugga. Vem är det?! Det är Natten. Natten med stort N. Jag ber honom. Natten! Vart är jag på väg?! Hjälp mig i min flykt! Men Natten svarar inte." Jag: "Mm... Ja, ut." Putvard: "Va?" Jag: "Jamen, shit. Jag tål inte din typ. Du försöker få folk att tro att du är djup genom att skriva massa svammel och kalla det poesi." Putvard: "Men du skriver ju dikter också! Eller förut." Jag: "Jamen, jag skriver inte som en tönt." Putvard: "MEH, DU ÄR FAN TÖNT!!!!!!!" Jag: "Nej du, lilla bajsponke där!" Putvard: "MEH DÖ!!!!!!!!!" Batman: "Men snälla herrn, nu är du väl ändå omogen så det både räcker och blir över?" Jag: "Tack, Batman. Vill du eskortera herr Arselbus till dörren?" Putvard: "JAG E INTE ARSELBUS!!!!!!!!!!!!!!!" Batman: "Han är faktiskt ganska mycket arselbus, tycker jag!" Putvard: "GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela