ludienyberg

Plugg-dikt

Publicerad 2012-09-11 17:55:29 i Allmänt,

Stressen kastar sin mäktiga skugga
Borde sätta mig ner och plugga
Jag har 23 sidor kvar att läsa
Ska bara gå iväg och snyta min näsa
Sådär. Okej, var var jag nånstans?
Kanske skulle ge den där dåliga filmen en chans?
Fokus för helvete! Sidan 35!
Det står om sociala problem i ett hem
"Hem till gården" går på teve just nu
Okej, låt oss komma till sidan 37
Försvarsmekanismer, grupprocesser
En dokumentär om Håkan Nesser
Stäng av teven, ditt retard, och läs!
En macka med skinka, ägg, majonnäs
Det vore gott, jag tar mig en sån
Min kudde ser ut som en Pokemon
Åh, alla dessa störningsmoment!
Jag fortsätter läsa som om ingenting hänt
 
Ludie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela