ludienyberg

Ungdomsbrottslighet

Publicerad 2012-10-11 20:26:30 i Allmänt,

Reporter: "Ja, nu står jag här med Ludvig Nyberg, professor i kriminologi. Ludvig, vad beror den ökade ungdomsbrottsligheten på?" Jag: "Alltså, det är viktigt att skilja på ungdomsbrottslighet per se och de brott som begås av ungdomar från ekonomiskt utsatta hushåll." Reporter: "Ja...ha? Och vad beror då... alltså, svara på frågan, tack." Jag: "Jomen, det har ju inte skett en ökning per se men vi ser ju tydligt att ungdomar idag har betydligt svårare att komma ut i arbetslivet vilket gör att de hamnar i utanförskap. Och detta skapar svåra sociala problem per se." Reporter: "Ja... Men varför hamnar just dessa ungdomar i kriminalitet?" Jag: "Därför att de per se har tappat allt hopp om en bra framtid. Deras svåra levnadsförhållanden hemma har gjort att de söker bekräftelse och spänning på andra hål per se."
 
Reporter: "Bryt för fan. Alltså, vad gör du?" Jag: "Vadå?" Reporter: "Jamen, vad gulligt, låtsas som att du inte vet vad jag snackar om! En gång till och jag sliter arslet av dig. Okej, filma, Kenny. Ja, då var vi tillbaka! Ludvig Nyberg, du säger att det är skillnad på ungdomsbrottslingar och ungdomar som begår brott på grund av svåra ekonomiska förhållanden." Jag: "Ja, alltså, det är det ju per se. Ungdomarna kan inte per se urskilja de moraliska spärrarna som alla människor per se föds med. Därför måste de per se finna ett substitut som per se kan fylla detta tomrum och per se göra deras vardag bättre per se." Reporter: "GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela