ludienyberg

Sexism

Publicerad 2012-10-05 16:50:34 i Allmänt,

Programledare: "Välkomna till Samhället. I kvällens program ska vi diskutera det mycket upprörande ämnet sexism. I panelen har vi, av någon jävla anledning, åter igen Ludvig Nyberg, Gammelsmurfen, Batman och Skurt. Jag kan börja med att fråga er, varför ser vi fortfarande sexism i dagens media?" Jag: "Tuttar säljer." PL: "Men för helvete, ja, det fattar vi väl, men kan du utveckla det?" Gammelsmurfen: "Jag kan utveckla det. Många män i samhället, som till exempel herr Nyberg här, ser kvinnor som sexobjekt." Batman: "Ludvig..." Jag: "Jaja, det är lugnt. Jag går på medicin nu, så jag är lugn. Tänker inte döda den där JÄVLA SMURFJÄVELN!!!" Vi började slåss. Skurt: "Jag kanske kan få säga nåt?!" PL: "Ja! Snälla!" Skurt: "Sexism beror på..." Gammelsmurfen: "JAG SKA FAN KASTRERA DIG MED ETT RIVJÄRN, DITT..." Tillfälligt avbrott.
 
PL: "Jahapp, tillbaka! Då ska vi se... Batman! Vad har du att säga om sexism?" Batman: "Ja, det är ju bedrövligt att man i alla filmtrailers prompt måste ha med ett klipp där en kvinna klär av sig, hosthostDieHard5hosthost. Mer patetiskt försök att locka folk till biograferna finns ju inte." Jag: "Jag håller med." Gammelsmurfen: "I så fall håller jag inte med!" Jag: "FUCK YOU!!!" Vi började slåss. PL: "Men alltså, wow..." Batman: "Ja, de är helt out of control, alltså!" PL: "Snälla, nån avslutande, vettig kommentar om sexism, tack." Skurt: "Jag gillar hästar." PL: "Va, men nej... Inte du också, Skurt..." Skurt: "Jag tuggade svamp nyss." PL: "Okej, fuck this. Jag drar."
 
Ludie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela