ludienyberg

Min söndag

Publicerad 2012-10-21 18:37:17 i Allmänt,

En ängel nedsteg till min lägenhet idag. Hon var den fagraste av varelser! Jag: "Men se där, vad förskaffar mig den äran?" Ängel: "Ludvig! Du är ju den utvalde!" Jag: "Jaha, det är det det handlar om... Ja, jag vet att jag är den utvalde, vad är det nu jag ska göra?" Ängel: "Du skola kämpa mot mörkrets makter! MILDA MAKTER!!!" Jag: "Jaha, vad har mörkrets makter kokat ihop för bus nu då?" Ängel: "De tänker förgöra världen!" Jag: "Varför frågade jag ens...? Jaha, okej. Jomen det är lugnt. När jag ser mörkrets trupper ute på gatorna så kommer de ångra att de någonsin blivit påtänkta. Du, får jag bjuda på kaffe innan detta krig börjar?" Ängel: "Visst. Hihi, *fNiSs*" Hon var en riktig fjortis, den där. Men snygg!
 
Vi tog en fika på Wayne's. Jag: "Jaha, vad är du för en då?" Ängel: "Jag heter Wangaianwen. Jag har precis avslutat mina ängelstudier." Jag: "Aha... Och varför ville du bli ängel?" Wangi... eh fan, Ängeln: "Jag ville hjälpa folk!" Jag: "Okej, jo jag med. Jag läser socionom, det är lite samma grej kan jag tänka mig. Du, nu kommer mörkrets makter där ute ser jag." Ängel: "Åh, gudars! GUDARS!!!" Jag: "Vakta min kaffe, jag kommer snart." Jag gick ut och köttade varenda jävel med min kaffesked. Sedan gick jag in igen. Jag: "Eh... Jo, så jag läser socionom för att hjälpa folk, ja... Vad gör du på fritiden då?"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela