ludienyberg

Min Gudstjänst

Publicerad 2012-10-29 22:36:00 i Allmänt,

Som mina Facebookvänner sett så har jag blivit präst! Igår höll jag min första Gudstjänst. Såhär gick det:
 
Jag: "Prisa Gud i himmelen! Giv oss din nåd i dess tider! Nåden skola ge oss den nåd vi alla behövo i denna stundo. Åh, vilken nåd!!!!" Gud talade plötsligt. Gud: "Ludvig! Vad i helvete gör du?" Jag: "Aj fan... Hej. Jag håller Gudstjänst till din heliga ära!" Gud: "Du har ingen plats i Guds hus! Eller mitt hus, kanske jag ska säga. Ut! Du är ingen präst!" Jag: "Jo! Titta, jag har en prästkrage!" Gud: "Den där har du klippt ut ur ett papper!" Jag: "Jag har ett kors också." Gud: "Som du köpt på Partaj. Stick. Och. Dö." Jag: "Meh, du dö! Jävla buttris!" Gud: "Jag e fan inte buttris!!!" Random ur publiken: "Jag tycker bestämt att Gud verkar vara lite buttris!" Jag: "Se! Församlingen håller med mig i mitt budskap! Gud välsigne er! Och nu har jag faktiskt bjudit in en gästpredikare. Varsågod, Skurt!" Gammelsmurfen: "Eh, Skurt kunde inte komma, han bad mig hoppa in i stället."
 
Jag: "VAD FAN!!!!!" Jag hoppade på Gammelsmurfen och vi började slåss. Gud: "Men för helvete!!!! Lägg av! Ni kan förstöra inredningen! Varenda kyrka i världen är som mitt egna vardagsrum!" Vi förstörde inredningen. Gud: "FAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!" Jag: "Men snälla Gud! Inte svära i Guds hus! Fy skämsiskämsi!" Batman: "Får jag läsa en bön?" Jag: "För all del!" Batman: "Och Job tittade upp mot himmelen och frågade Gud varför han blivit straffad så hårt..." Gammelsmurfen: "Jag vet inte men Ludvig borde straffas hårt!" Jag: "TYST!!! Nu ska vi lyssna på den spännande berättelsen om Job!!!!!!!" Gammelsmurfen: "JAG VET HUR DEN SLUTAR!!!" Jag: "MEN SPOILA INTE!!!!" Skurt: "Nu är jag här! Min hicka gick över!" Jag: "Vad fan, stannar du hemma för en jävla hicka?!" Batman: "Gammelsmurfen pissar i dopfunten!" Jag: "VAD FAN, DÖ DIN JÄVEL!!!!" Gud: "GAAAAAAAAAAAAAA!!!!!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela