ludienyberg

Homofobi

Publicerad 2012-10-15 22:44:04 i Allmänt,

Programledare: "Välkomna till Samhället. I vårt tredje program ska vi diskutera homofobi, ett starkt växande problem i dagens samhälle. Med oss har vi samma panel, Ludvig Nyberg, Skurt, Gammelsmurfen och Batman. Jag tar inget ansvar för vad som händer. Jag vill inte ens vara här. Men jag måste. Okej, Batman. Varför kan vissa personer inte acceptera homosexuella?" Batman: "Ja, det är ju en form av xenofobi. Man är rädd för det som är främmande. Man känner sig obekväm och har fördomar om att den homosexuelle skulle vara konstig och pervers." Gammelsmurfen: "Ludvig är homofob." Jag: "Det finns bara en person i världen som jag hatar, så om jag är homofob, då betyder det att du är bög." Gammelsmurf: "Men jag är inte bög." Skurt: "Titta! De diskuterar på ett civiliserat sätt! Men använd inte ordet bög, man vet inte hur folk reagerar."
 
Jag: "Okej, Gammelsmurfen är homosexuell." Gammelsmurfen: "VAD FAN, DU SKA DÖ!!!!!" Jag: "Alltså, är inte det där ett tydligt tecken på att han är homofob?" PL: "Litefaktiskt, ja." Gammelsmurfen: "Men ska du börja nu också?!" PL: "Ja, vad fan, jag bryr mig inte längre. Gammelsmurfen hatar homosexuella!!! Han vill se dem alla dö!!!" Batman: "Gammelsmurf, är detta sant?!" Gammelsmurfen: "Nej, för helvete!!!!" PL: "Det är sant. Skjut den jäveln." Skurt: "Öh, det är inte dödsstraff på homofobi i Sverige." Jag: "Nä, men det kanske det borde vara! Fan alltså, att döma folk bara för att de har en annan sexuell läggning än man själv! Fy vale!" Gammelsmurfen: "GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela