ludienyberg

Haldir är dryg

Publicerad 2012-11-18 16:59:59 i Allmänt,

Härskarringens brödraskap har förlorat sin ledare Gandalf i Moria. Nu ska de passera genom den av alver kontrollerade skogen Lothlorien. Men ack! Alver är av naturen rasistiska rövhål och kommer inte på några villkor låta dvärgen Gimli sätta sin fot i skogen. Legolas (och av någon anledning Frodo) ska därför tala med alven Haldir om detta. Haldir: "Hur många äro ni i ert sällskap, min bäste alv?" Legolas: "Vi är åtta stycken." Haldir: "Och vilka må dessa vara mån trooooooooo?" Legolas: "Det är första jag själv, Legolas. Sedan är det Frodo här. Han är en hobbit. Sedan är det tre hobbitar till, Sam, Merry och Pippin. Sedan två människor, Aragorn och Boromir." Haldir: "Aha... Det låter som en alldeles förnämlig skara av underbara individer. Men de du nämnt var endast sju!" Legolas: "Den åttonde är en dvärg."
 
Haldir: "SAY WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HUR VÅGAR DU??!!! DU SKA FAN DÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!" Legolas: "MEN KÄFTEN!!!!! Låt mig förklara..." Frodo: "Jag är rädd, Legolas!" Legolas: "Tyst, din mes! Haldir, dvärgen i vårt sällskap är en mycket lojal och välvillig person." Haldir: "Jag hatar dvärgar!" Legolas: "Men jävla rasist!!!" Gimli: "Hur går det?" Haldir: "BAAAAAAAAAA!!!!!! BORT!!! FÅ BORT DVÄRGEN!!!" Gimli klyver Haldirs huvud med sin yxa. Gimli: "Han var allt lite vrång, tycker jag." Legolas: "Men Gimli, ditt arsel... Hur fan ska det här underlätta vår passage? När de andra alverna upptäcker att Haldir är död så gör de rotmos av oss alla!" Gimli: "Äh, det är lugnt, jag har dödat alla alver. Blev uttråkad." Legolas: "Men Christ... Nåväl, säg att du åtminstone respekterat skogen och inte huggit ned några träd." Gimli: "Eh... Vete fan om man kan kalla det skog längre..." Legolas: "GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela