ludienyberg

Domedagen

Publicerad 2012-11-26 18:10:31 i Allmänt,

Jag låg och sov i godan ro när telefonen plötsligt ringde! Jag: "Hallå?" Random snubbe: "Tiden är ute!!! Vi ska alla dööööö!" Jag: "Jaha, rackarns. Hejdå." Random: "Vänta! Det må fortfarande finnas hopp... Du måste rädda oss!" Jag: "Ring Batman, hejdå." Random: "Men nu är det faktiskt så här att Batman har tittat på Bingolottos uppesittarkväll och kom i säng först efter tolv. Han lät jättetrött när han svarade. Så världens öde vilar i dina händer, herr Nyberg!" Jag behövde snabbt hitta på en bortförklaring. Jag kom på en efter fem minuter. Jag: "Jag tittade också på uppesittarkvällen! Gudars skymning så trötter jag är! Gudars! GUDARS!!!!!!!!" Random: "TYST!!!!!! Jaså, det säger du? Vilka artister var med?" Jag: "Eh... Fan, vänta, jag måste komma på nån... Daniel Lindström?" Random: "Hm, ja... Och vilka fler?" Jag: "Amy Diamond, Vikingarna och... Cookies and beans?" Random: "Ååh, du din... Du har säkert en iPhone där som du tittar på!" Jag: "Nej, jag gissar bara. Eller jag menar, jag såg programmet. Vilket ös, alltså!"
 
Jag började få känslan av att främlingen inte trodde på mig helt och fullt. Jag pallade verkligen inte att gå upp och rädda världen, det skulle ju vara drygt ju. Random: "Vad vann Berit, 112, på Färgfemman?" Jag: "112?! Vad fan, ofta! Alltså... Då lever man väl typ inte ens. Eller jag menar, eh... Hon vann... bensin 15.000, en Volvo S70 och Radio/TV 10.000? Kanske, lite?" Random: "Aha! Nästan rätt, men hon vann faktiskt en blå Volvo S70! Busted!" Jag: "Men jag sa ju för fan inte vilken färg det var! Jävla Skit-Olle!" Random: "JAG E FAN INTE SKIT-OLLE!!!!! Men kom igen, rädda världen! Det är bara dig och Batman man kan ringa vid sådana här tillfällen!" Jag: "Ja, tough luck." Random: "Men FUCK YOU!!!!!!" Han lade på. Världen gick inte under så Batman släpade visst sitt feta arsle ur sängen ändå. Hurra för Batman!
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela