ludienyberg

Branden

Publicerad 2012-11-06 22:50:03 i Allmänt,

Jag traskade på Kalmars gator idag för att ta en paus i tentaskrivandet. Traski traski! Men så plötsligt såg jag att det brann i ett höghus! Brandkåren var där och gjorde sitt bästa för att släcka. Jag sprang fram till brandchefen. Jag: "Is there anyone left in there?" Måste ju låta cool, liksom, ja ni fattar. Brandchef: "Ja, det är en ungmö där i fönstret på högsta våningen!" Jag: "ÅNEEEEEJ!!!!! EN UNGMÖ!!!!! Det var allt det värsta, så sant som det var sagt!" Brandchef: "Vi försöker få henne att hoppa ned på den här mattan men hon vägrar." Jag gick närmare och ropade upp till kvinnan. Jag: "Unga mö! Nu må du hoppa! Du hoppa, mö! Om du inte hoppar kommer du vara fucking barbeque snart! Du kommer brinna ihjäl och det gör jävligt ont! Tror jag, kanske att det gör." Ungmö: "Åh, ve! Vilket grymt öde! Jag är lika rädd för eld som jag är för höjder! Hur ska jag kunna göra detta ödesdigra val?!" Jag: "HOPPA!!!!!!!" Ungmö: "Nej!"
 
Nu var goda råd dyra. Flammorna skulle snart sluka kvinnan om hon inte hoppade. Jag: "HOPPA!!!!!!!" Brandchef: "Men idiot! Det där funkar ju uppenbarligen inte! Du skrämmer henne bara!" Jag: "Du, jag är faktiskt en framtida socialarbetare, hrm hrm, jag tror jag kan det här, hrm hrm!" Jag vände mig till kvinnan igen. Jag: "HOPPA!!!!!!" Hon hoppade. Ungmö: "BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!" Brandchef: "FAN, VI GLÖMDE LÄGGA UT MATTAN!!!!!" Jag: "MEN ERA JÄVLA GETANUS!!!! LÄGG UT MATTJÄVELN INNAN HON DÖR!!!!!!!" De lade ut mattjäveln i sista stund. Kvinnan slog ned i den luftiga madrassen med en dov duns. Hon fördes omedelbart bort till en ambulans. Brandchefen vände sig till mig. Brandchef: "Strålande! Vem är du, unge hjälte?" Jag tog på mig ett par solbrillor. Jag: "John McClane, motherfucker..." Brandchef: "Meh, tönt." Jag: "MEH, DU ÄR TÖNT!!!"
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela