ludienyberg

Kön till vårbalen

Publicerad 2012-05-13 22:11:43 i Allmänt,

Det är ju vårbalstider! Självklart begav jag mig till Norrlands nation dagen då biljetterna släpptes. Fan, det kommer ju vara värsta brontosaurus-kön ju, tänkte jag på vägen. Och mycket riktigt. När jag kommer fram står där en brontosaurus framför mig i kön. Jag: "Eh, ursäkta... Har inte du kommit lite fel kanske?" BS: "Va? Nä, jag ska köpa biljett till vårbalen. Det är väl här man gör det?" Jag: "Jo... Precis." BS: "Bra! Det ska bli så skojigt!" Jag: "Men alltså... Kommer du ens in på balen?" BS: "Varför skulle jag inte göra det?" Jag: "Eh... Gör de frackar som passar brontosaurusar?" BS: "Vadå, är frack ett krav eller?" Jag: "Ja." BS: "Fan! Min svans vet du, den kan ställa till problem där." Jag: "Jo... Svansen är problemet..." BS: "Bubblarns!" Jag: "Men alltså... Vem ska du gå med?" BS: "Min flickvän, Kristina. Hon är på toaletten just nu... Nej, titta här kommer hon!"

En brudbrontosaurus kommer fram. BS: "Hej, älskling!" BBS: "Hej, shit vad knepigt det var att gå på toaletten därinne. Det var så små pappershanddukar." Jag: "Alltså, wow..." BBS: "Vem är du?" Jag: "Eh... Ludvig, trevligt att råkas." BS: "Ludvig har just upplyst mig om frack-kravet som tydligen råder. BUBBLARNS BANANER!!!" BBS: "Men tyst! Folk kan ju börja kolla på oss." Jag: "..." BS: "Jag spelade gitarr idag. Du må tro att jag hade problem med barréackorden!" Jag: "OK, THAT DOES IT! Hur fan kan ni klara av någonting över huvud taget?! Ni har inga fingrar! Ni är sex meter höga, väger typ hundra ton och kan fan inte ens klia er i röven utan att riva ett helt hyreshus!!!" BBS: "Men gud bevare mig väl! Det här ska min präst få höra om efter gudstjänsten i eftermiddag!" Jag: "Går du kyrk... Ja, det är klart..." BS: "Busiga bumbibjörnar i mina blomlådor, så hungrig jag är! Ska en av oss gå och köpa nåt på Pressbyrån, Kristina?" BBS: "Okej, vi kör sten, sax, påse om det." Jag: "GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!"

Ludie

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-05-14 15:55:20

"Busiga bumbibjörnar i mina blomlådor"



HAHAHA!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela