ludienyberg

Min måndag

Publicerad 2012-03-12 22:03:17 i Allmänt,

Jag gick på stan idag i väntan på att min lektion skulle börja. Jag traskade förbi Stora torget då jag plötsligt får se att ett gisslandrama pågår på Swedbank! Fucking! Jag kastar mig in bland poliserna som står vid sina bilar cirka femtio meter ifrån bankens ingång. Jag: "OK, what do we got?" Polis: "Vad fan håller du på med? Stick härifrån! Såg du inte avspärrningarna?" Jag: "Sir, like it or not, I play by my own rules. These bad guys picked the wrong bank." Polis: "Kan någon få bort den här idioten härifrån?!" Jag: "How many hostages?" Polis: "Jag hör på dig att du är svensk, och det är femton gisslan därinne om du måste veta, stick nu!" Jag: "Hey! If I'm gonna do this, I'm gonna do it my way, OK sir?" Polis: "Ingen bad dig göra nåt!"

Skurkarna började skjuta mot oss. Alla kastade sig ned för att ta skydd bakom bilarna. Jag: "Holy shit, motherfucker! Give me a gun!" Jag snodde polisens pistol och sprang mot banken. Polis: "VAD FAN GÖR HAN?!!!" Jag sköt mot banken och försökte träffa skurkarna. Men ack så svårt det var! De pepprade för fulla muggar och jag fick springa i sicksack för att inte bli träffad. Till slut insåg jag att jag inte skulle kunna ta mig fram till ingången utan sprang tillbaka och kastade mig över en motorhuv. Jag: "RUUUN!!! GOOO!!! GET TO THE CHOPPER!!!" Polis: "There is... hrm, det finns ingen jävla helikopter!!!" Jag: "There isn't? Fuck, those sons of bitches betrayed us! It's a doublecross!!! WE CAN TRUST NO ONE!!! WE HAVE TO CALL BATMAN!!!" Polisen slog mig i huvudet.

Jag vaknade i häktet. Det finns ingen tacksamhet i världen...

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela