ludienyberg

Scooby Doo

Publicerad 2012-06-14 14:50:04 i Allmänt,

Scooby Doo och gänget har äntligen fångat spöket, som gäckat dem under hela avsnittet, och bundit fast det med silvertejp på en stol. Fred: "Nu ska vi se vem spöket verkligen är!" Wilma: "Jag tror det är professor Lindgren!" Fred: "Meh! Det skulle ju jag gissa på!" Daphne: "Jag tror vi alla skulle gissa på det..." Fred: "Meh, tyst! Nej! Ni andra skulle bli jättechockade om det visade sig vara professor Lindgren men jag skulle ba' ah, det visste jag hela tiden, vettö!" Shaggy: "Du kanske inte minns att till och med jag sade innan vi ens kommit fram hit att om vi nu hamnar i ett mysterium när vi kommer fram så kommer spöket vara professor Lindgren." Fred: "Nej, jag minns inte att du sade det." Wilma: "Jag minns att han sade det." Fred: "Tyst! Jag är den enda som stödjer den här teorin, ni andra tror typ att det är vaktmästaren bara för att han var så grinig hela tiden och ska lura tittaren att tro att det är han. Det tror ni." Scooby: "Nej."

Daphne: "Fred, alla vet att det är professor Lindgren. Ingenting annat är möjligt." Fred: "Men NEJ! Jag tänker inte ta av masken förrän ni erkänner att ni har fel och jag har rätt! Jag är den enda som tror att det är professor Lindgren, eller hur?!" Shaggy: "Alltså, har Fred sniffat kokain eller vad är det med honom?" Fred: "Bara lite!!! Erkänn nu! Annars äter jag upp alla Scooby Snacks och pissar i handsfacket på The Mystery Machine!" Alla erkänner att Fred har rätt och de har fel. Fred sliter av spöket masken. Det är vaktmästaren. Fred: "VAD FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???" Vaktmästaren: "Jomen, det var väl ganska uppenbart? Jag var ju så grinig. Jag är förvånad att ni inte misstänkte mig." Shaggy: "Pehe! Du hade fel, Fred. Du är ju sämst, ju!"

De lyckas med nöd och näppe hindra Fred från att bita av ena halspulsådern på vaktmästaren, släpar ut honom till The Mystery Machine och far iväg mot nya äventyr!

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela