ludienyberg

Mitt livs uppdrag

Publicerad 2012-06-25 23:06:05 i Allmänt,

Gud knackade på min dörr idag. Jag: "Jaha...? Hej." Gud: "Hej du! Du, Ludvig, ska nu få ditt livs uppdrag!" Gud tog fram ett ägg ur fickan. Gud: "Det här är DET HELIGA ÄGGET!!! Du måste se till att det inte går sönder annars sprängs hela universum!!!" Jag hade sönder ägget. Jag: "Ojps." Gud: "VAD FAN GÖR DU, DITT KÖTTRÖVARSEL?!!!" Batman: "Nej men, det där var väl ändå lite elakt sagt. Ludvig, vad är det som försiggår här, i sin försiggående försiggå?" Jag: "Va?" Batman: "Ah.. För mycket gräs, sorry... Fokus! Vad händer?" Jag: "Jag hade sönder ett ägg." Gud: "Nej! Han hade sönder DET HELIGA ÄGGET!!! Nu kommer hela universum sprängas!" Jag: "Alltså, för att vara ett universum som precis exploderat tycker jag det här är förvånansvärt intakt ändå." Batman: "Nog håller jag med!" Gud: "Meh tyst!"
 
Batman: "Gud, jag tror DET HELIGA ÄGGET!!! kan ha varit en förfalskning. Vi skulle inte stå här annars." Gud: "Men var är det riktiga DET HELIGA ÄGGET!!! då?" Jag: "Fuck me, it could be anywhere!" Batman: "Ragnarök!!!" Gud: "Men käften, ni får ju hjärndöda Carebears att verka smarta!" Carebears: "Vad fan var det där nu då?!" Gud: "Men var fan kom ni ifrån?!" Jag: "Gud, nu är du faktiskt skyldig Carebearsarna en ursäkt." Batman: "Jag tror man säger Krambjörnarna på svenska." Jag: "Tyst. Gud! Vi väntar." Gud: "Förlåt, Carebears." Carebears: "Ursäkten... inte godtagen! Ehehehehehe!" Gud: "VAD FAN!!!" Gud rusar efter Carebearsarna för att döda dem. Jag: "Okej, Batman. Vem ska hitta DET HELIGA ÄGGET!!!?" Batman: "Men jag vet inte, Smurfarna eller nåt." Jag: "Okej."
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela