ludienyberg

Min dataspelsidé

Publicerad 2012-06-12 23:45:10 i Allmänt,

Playstationanställd: "Okej, låt höra din idé." Jag: "Okej, spelet handlar om den karismatiske vombaten Vömbizz vars vackra flickvän, uttern Öttrizz, har blvit kidnappad av den onde zebran Zöbrizz." PA: "Okej, vi kan nog sluta redan här, du..." Jag: "Nej, vänta! Vömbizz måste ta sig till Zöbrizz hemska borg Börgizz men det väntar många faror på vägen! Han måste korsa det stora havet Hövizz där den livsfarliga fisken Föskizz ligger och lurar bakom varje våg, eller typ korall... Varje korall... rev. Ja, och sedan måste Vömbizz ta sig in i skogen Skögizz och kämpa mot vargen Vörgizz och sedan spela om några extraliv med oraklet Oröklizz. Förlorar han det spelet måste han strida mot Oröklizz äcklige son Sönizz som dödar alla som börjar på V."

PA: "Alltså... Jag tror inte på det här." Jag: "Sen! Efter fighen måste Vömbizz klättra upp för kullen Köllizz och kämpa mot Götizz, geten, för att nå toppen. När han nått toppen måste han äta brödet som stillar all hunger, Brödizz, för att få energi inför den ALLRA!!!!! svåraste uppgiften." PA: "Okej, det är lugnt att du skriker så du ger alla över femtio på den här våningen en hjärtattack, oroa dig inte för det." Jag: "Bra. Vömbizz måste nu konsultera Guden Gödizz och hans fru, ängeln Önglizz, varthän hans färd nu bär. Gödizz kan då peka i två riktningar. Antingen åt Öst, eller Östizz som det..." PA: "Alltså, stick bara..." Jag: "Eller så får han gå åt..." PA: "Vöstizz? Haha." Jag: "Nej, inte Vöstizz! Är du dum eller?!" PA: "Ut. Nu." Jag: "Inte förrän jag fått berätta slutet!" PA: "Gör det." Jag: "Man måste kasta Stönizzar på Zöbrizz för att döda honom." PA: "Varför sa du inte det? Det är ju done deal!"

Like a boss...

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela