ludienyberg

Lattjo Lajban

Publicerad 2012-06-11 00:45:37 i Allmänt,

Jag var med i Lattjo Lajban idag. Jag skulle läsa lite dikter men blev ständigt avbruten av den oförskämde programledaren. Jag: "Pekka, han hade en lång flaggstång. Han klättra' upp i toppen och visa' hela sn..." Programledaren: "Men tyst! Du kan ju inte säga så!" Jag: "Okej... Nästa dikt. Pekka, han var på IKEA och såg ett dukat bord. Han satte sig på duken och visa' hela k..." Programledaren: "Men skärp dig då!!" Jag: "Men tyst! Nästa dikt. Pekka, han var på IKEA och såg tre stolar stå på rad. Han satte sig i mitten och visa' hela p..." Programledaren: "Tyst!" Jag: "Nej! Pekka, han var på IKEA och såg en stor nalle. Han satte sig på nallen och visa' hela b..." Programledaren: "Alltså jag dödar dig nu!" Jag: "Pekka!! Han var på IKEA!! Och såg en holme! Han satte sig på holmen och visa hela d..." Programledaren: "GAAAAAAAAAAAAA!!!!" Jag: "PEKKA!!! HAN VAR PÅ IKEA OCH SÅG ETT DÖVSTÅL! HAN SATTE SIG PÅ DÖVSTÅLET OCH VISA' HELA KREDITKORTET SOM HAN FÅTT HEM FRÅN BANKEN!"

Programledaren: "Tyst nu! Nu börjar Rummel och Rabalder." Jag: "Oh! Jag vill sjunga introt! Rummel och Rabalder! Deckarna som jämt är på gång! De är ju på gång jääämt! Fyfan vad de är på gång! De hittar alla meth labs, löser alla kopplerihärvor! Sen går de på IKEA! Och där träffar de Pekka! Och han har en möttklöjt. Han sätter sig på den och visar hela sin kö..." Programledaren: "Ut. Innan jag bryter ut dina tänder med en kapsylöppnare." Jag: "Jag tänkte säga köttflöjt. Tur att jag inte sade det i direktsändning. Nej vänta, fan, är det här direktsändning?"

Och så lärde sig Ludvig att mammor blir arga om deras barn kommer frågar vad en köttflöjt är efter att ha hört det på Lattjo Lajban. The End.

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela