ludienyberg

Klappa händerna

Publicerad 2012-06-17 14:52:53 i Allmänt,

Melodi: Klappa händerna

Det är jättedyrt att alltid åka buss
Men det är ju ändå skönt att man får skjuts
Kostar hundra kronor max
I alla fall om man tar taxi
Och en moppe ger mig ändå tinnitus

Producent: "Men vad gör du, Ludvig?" Jag: "Que?" Producent: "Är din nya grej att bara sitta och skriva idiotiska sångtexter?" Jag: "Que?" Producent: "Men svara!" Jag: "Ja, men shit! Ja. Jag tycker jag är ganska bra på det." Producent: "Alltså, du kan ju inte bara klistra ihop rim utan något vettigt innehåll." Jag: "Men skriv nåt du då om du är så jävla bra." Producent: "Okej!"

Producentens värdelösa förslag (samma melodi)

Alla krig i världen måste få ett slut
Man kan inte lösa världsproblem med krut
Som vi på förskolan lärde
Vi har alla samma värde
De som inte håller med bör veta hut!

Jag: "Jo, budskapet finns ju där men det finns ju inget underhållande med det." Producenten: "Men ibland räcker det med budskap!" Jag: "Nej. Fuck you." Producenten: "MEN FUCK YOU!!!!!!!!!!!!!!!" Jag: "Hey! Nu börjar det låta som mina inlägg brukar låta." Producenten: "GAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!"

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela