ludienyberg

Johannes Döparen

Publicerad 2012-06-21 15:10:56 i Allmänt,

Johannes Döparen sitter på sitt kontor. Han är bakis som ett as och vill bara dö typ. Hans sekreterare ringer på snabbtelefonen. Sek: "Herr Döpare? Du har en kund." Johannes: "Jag skiter i det! Han får vänta. Säg att jag... dränerar." Sek: "Va?" Johannes: "Men jag vet inte! Skjut upp alla mina dop idag." Sek: "Jag tror du vill ta emot den här killen. Han verkar vara en ganska big deal." Johannes: "Vadå, är det Herodes eller?" Sek: "Nej, han heter Jesus." Johannes: "Jesus? Hm... Ringer ingen klocka du!" Sek: "Jomen, han typ har startat en ny religion. Har du inte hört om honom? Han är typ värsta samhällskritikern." Johannes: "Jag döper då inga samhällskritiker. Det skulle inte se bra ut på papperet." Sek: "Nu säger han att han är Guds son." Johannes: "Okej, that does it."
 
Johannes går ut till entrén där Jesus står och flörtar med sekreteraren. Johannes: "Dra." Jesus: "Nej, inte förrän du har döpt mig." Johannes: "Jag döper inte attention whores." Jesus: "Men jag är ingen attention whore." Johannes: "Eh, jo. Du startar en ny religion och kallar dig själv Guds son. Ergo sum attention whore." Jesus: "Alltså, jag behöver bli döpt för att bli mer mänsklig i folkets ögon." Johannes: "Mm, precis. Så de slutar se dig som en ängel eller nåt." Jesus: "Exakt." Johannes: "Ingen ser dig som en ängel! Du är en lodis som vill sticka ut ur mängden!" Sek: "Herr Kristus får ursäkta. Herr Döparen är lite ur balans idag." Jesus: "No shit..." Sek: "Herr Kristus kan komma tillbaka imorgon när herr Döparen inte är bakis som arslet på en gnu." Jesus: "Okej."
 
Och så uppstod bakfylledagar.
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela