ludienyberg

En kväll i Smurfbyn

Publicerad 2012-06-29 00:34:46 i Allmänt,

Fixarsmurfen och Smurfan har varit ute på dejt. De går hand i hand hem under en stjärnklar himmel. De möter Luffarsmurfen som ligger under en möglig svamp. Fixarsmurfen: "Hej du, Luffarsmurf! Är det bra?" Luffarsmurfen: "Jodå, det är bara fint!" I samma ögonblick blir Luffarsmurfen attackerad av någon fullkomlig galning. Fixarsmurfen: "ÅNEJ!!!!! DET ÄR BADSALTSMURFEN!!!!!! VI KOMMER ALLA ATT DÖ!!!!!!" Smurfan skriker för full hals och springer därifrån. Batman kommer. Batman: "Hörde jag att Badsaltsmurfen härjar igen? Tänk vad han härjar på de mest okristliga tider! Härji härji!" Fixarsmurfen: "Ja, han massakrerar Luffarsmurfen som du ser. Du kanske skulle hjälpa?" Batman: "Det är det jag är här för!" Batman kör över Badsaltsmurfen och i processen Luffarsmurfen med en gräsklippare. Batman: "Akta! Svälj inte blodet! Det är ju drogat!" Twilightsmurfen: "VA?! Ojdå." Batman: "Han är infekterad!!! Nu måste han också dö!!!"
 
Batman köttar även Twilightsmurfen. Fixarsmurfen: "Fuck me... Ja, det var ju en trevlig avslutning på kvällen." Batman: "Du behöver inte tacka mig." Gammelsmurfen har vaknat av allt ståhej och kommer nu fram till detta slagfält. Gammelsmurfen: "Vad i helvete har hänt här?" Batman: "Eh, folk dog lite men det är lugnt nu." Gammelsmurfen: "Hela jävla byn är täckt i blod." Batman: "I know, it's weird..." Gammelsmurfen: "Alltså, jag kommer sätta Glasögonsmurfen på att utreda det här. Jag tror inte du är helt oskyldig, Batman." Batman: "Jag bör nog skaffa en advokat." Fixarsmurfen: "Då kan jag rekommendera Advokatsmurfen!" Batman: "Nämen, vad bra! Jag som hade tänkt be Katoliksmurfen vara min advokat!" Fixarsmurfen: "Nej, Katoliksmurfen är upptagen. Han sitter barnvakt åt Lillsmurfe... Uh-oh..." Gammelsmurfen: "VEM FAN SÄTTER HONOM PÅ DET JOBBET?!" Batman: "Det här fixar jag! Håll ut, Lillsmurfen!" Batman ger sig av och räddar dagen.
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela