ludienyberg

After Work-dikt

Publicerad 2012-06-22 00:37:04 i Allmänt,

Jag sitter på bussen på väg hem från stan
Bitter på den tråkiga arbetsdan
Ingenting hände som kunde förgyllt den
En bil passerar med "Bengtzon" på skylten
Han har då mer pengar än han behöver
Pimpar bilen för cash som blir över
Det räcker väl med att ha råd att äta?
Och vad för idiot stavar Bengtsson med z?
Jag ska också bli sådär rik på nåt sätt
Men vad för sätt? Bengtzon hittade ett
När ska ett förlag publicera mitt manus?
När intelligent liv sopats fram på Uranus?
Okej, det tar tid, men då får jag vänta
Förläggare borde va nog kompetenta
Att inse värdet i manus de läser
Vissa slutar som Broadway-pjäser
Jag kommer att lyckas i sinom tid
En tjockis sätter sig plötsligt bredvid
 
Fuck my life. Nä då, det är lugnt. Kul att vara lite bitter ibland bara hihi *fNiSs*
 
Ludie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela