ludienyberg

Den nya lilla prinsessbejbisen

Publicerad 2012-02-23 23:29:05 i Allmänt,

Jag fick äran att döpa den nya lilla prinsessbejbisen! Men ta mig tusan vad svårt det var!

Kungen: "Det måste vara ett namn med stil! Och som följer våra uråldriga traditioner!" Jag: "Mimsie." Kungen: "Mimsie!?" Jag: "Mimsie." Kungen: "Men... är det ens ett namn?" Jag: "Tror det." Kungen: "Nämen... det måste vara typ... Kristina." Jag: "Lite uttjatat, tycker du inte?" Kungen: "Traditionerna!" Jag: "Men palla Kristina... Varför inte Spjuvra?" Kungen: "SPJUVRA? Är du hög?!" Jag: "Lite." Kungen: "Det fattar du väl att en prinsessa, och senare drottning, inte kan heta Spjuvra!" Jag: "Spjuvra it is!" Kungen: "Men NEJ! Stopp och belägg!" Bagaren: "Jag har redan börjat spritsa namnet på hennes Välkommen Till Världen-tårta!" Jag: "Vad fint det blir." Kungen: "Sluta spritsa för helvete! Hon ska heta Kristina! Inte Spjuvra, vad är det för cp-namn?!" Jag: "Nu förvånar kungen mig. Menar kungen att cerebral pares är synonymt med något korkat?" Bagaren: "Klart!" Kungen: "GAAAAAAAH!!!"

Kungen skrapar bort namnet tillsammans med en tredjedel av tårtan med ena pekfingret och glufsar i sig. Kungen: "HA!" Jag: "Men titta här nu då! En sådan här tårta kan vi ju inte servera på välkomst-festen! Fy skäms, kungen!" Kungen: "DÖ!" Jag: "Jag tycker bagaren ska bestämma namn och göra en ny tårta, nu när kungen inte kan bete sig ordentligt." Bagaren: "Ja! Hon ska heta... Pimpihoppa Koppa Flippifloppatref..." Kungen: "TYST!!!! Du behöver inte ens säga klart namnet, jag hör att det är helt idiotiskt!" Jag: "Jag tror inte det skulle få plats på tårtan, annars var det bra. Batman får bestämma!" Kungen: "GAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Ludie

Kommentarer

Postat av: BabyPeaches

Publicerad 2012-02-24 16:36:59

Gud vad fantastiskt att få läsa något oseriöst om denna händelse! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela