ludienyberg

Utseendefixering

Publicerad 2012-12-08 18:55:46 i Allmänt,

Jag, Batman, Skurt och Gammelsmurfen satt på Poppes Café och diskuterade utseendefixeringen i dagens samhälle. Jag: "Man kan ju onekligen förstå unga tjejers ångest över sina kroppar när media målar upp såna tydliga ideal på hur en kvinna ska se ut. Och ändå... kan man inte förstå. Man måste ha varit där själv..." Skurt: "Jovars, men utseendefixeringen gäller även män. Vi har krav på oss att vara stora och starka och de som inte lever upp till det får mycket dåligt självförtroende." Gammelsmurfen: "Ludvig är skitsmal, haha!" Jag: "Men du är en jävla dvärg. Eller nej, förlåt. Du är för kort för att vara dvärg." Batman: "JAG TROR, jag höjer rösten för att lugna stämningen, jag tror ändå att vi skulle komma till rätta med ungas probem om de bara vågade prata med oss vuxna mer." Gammelsmurfen: "Just det, Ludvig! Prata med någon!"
 
Jag begrundade Gammelsmurfens ord. Borde jag vara lugn eller inte? Jag valde inte. Jag: "Batman, kan jag få en kaststjärna?" Batman: "Visst, här... WAIT A MINUTE!!!!" Gammelsmurfen hade redan fått kaststjärnan i armen. Gammelsmurfen: "OH, IT'S ON MOTHERFUCKER!!!!!!!!!!!" Han välte bordet i syfte att bränna mig med kaffet i kopparna. Jag lyckades fånga en och kastade den fruktansvärt varma vätskan i ansiktet på min motståndare. Oj, så det fräste. Han hoppade på mig och det blev ett jävla hallå. Ägaren Poppe kom in. Skurt: "UT, JÄVLA POPPE, VI DISKUTERAR FAKTISKT UTSEENDEFIXERINGEN HÄR!!!!!!!" Batman: "HELVETE!!!! De har börjat bryta upp golvplattorna! Jag undrar just varför." Golvplattorna var min idé men smurfen var ju värsta wannabe-mig. Vi lugnade snart ned oss i alla fall. Vår slutsats av diskussionen var att utseendefixering är typ drygt.
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela