ludienyberg

Bims och Bumse begin

Publicerad 2012-08-07 20:44:18 i Allmänt,

Jag gick till SF:s kontor idag med en filmidé. Agenten jag mötte var allt annat än välkomnande. Agent: "Jaha, vad har du för idé då?" Jag: "Jag har skrivit manus till en Bims och Bumse-film." Agent: "BIMS OCH BUMSE!!!??? DE TVÅ KLASSISKA TROLLEN!!!??? Det ska till stort hjältemod för att ge sig i kast med ett sådant manus. Nu snackar vi faktiskt om de två största litterära figurerna någonsin." Jag: "Jag är medveten om det. Därför har jag lagt ned hela min själ i mitt arbete. Jag berättar en historia som är spännande, samtidigt respektfull mot fansen av boken." Agent: "Låt höra."
 
Bims och Bumse Begin
En bonde står ute och gräver på sin gård. Eller försöker gräva, marken är pisshård då det är typ 35 minus ute. Han kämpar så hjärtat blöder när plötsligt två troll kommer fram. Bims: "Behöver herrn..." Bims hinner inte avsluta meningen för bonden spöar skiten ur dem i ren panik. Han ringer byns präst. Bonde: "PRÄST! DET ÄR TVÅ JÄVLA TROLL HÄR!!!" Präst: "FUCKING! Döda dem!" Bonden: "Jag försöker, de reser sig upp hela tiden!!!" Präst: "OOOOOOOOOOAAAAAAAAAAA!!!!!" Bonde: "AAAAAAAAAAAAAAAA!!!! HUR FAN KAN SÅNT HÄR HÄNDA???" Bims: "Alltså, lugna ner dig, vi ville bara..." Bonde: "VIK HÄDAN! Präst, vad gör jag?!" Präst: "Eh, säg att Rebecca Black bor där." Bonde: "Rebecca Black bor här." Bims och Bumse är borta snabbare än ett näbbdjur hostar.
 
Jag: "Nå?" Agent: "Alltså... Guldbaggegalan kommer bli jävligt monoton för den här kommer vinna ALLT!!!"
 
Bims och Bumse Begin - premiär 18:e maj, 2013, fucking
 
Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela