ludienyberg

Äktenskapsrådgivare

Publicerad 2012-08-04 17:38:40 i Allmänt,

Jag jobbade extra igår som äktenskapsrådgivare. Ni må tro att det var ansträngande! Såhär löd det:
 
Jag: "Okej, Britta. Låt oss börja med att höra hur du upplever det." Britta: "Okej, gärna. Jo, jag tycker min man har ett antal irriterande egenskaper. Här är några få. Han dricker direkt ur mjölkpaketet, porrsurfar dygnet runt, smetar tuggummi på min huvudkudde, smetar snus i smörpaketet, pissar på elementen, bjuder våra barn på hembränt, skickar hotbrev till regeringen, sopar ALLT som ligger på golvet under mattan, loskar i maten, avslöjar alltid vem mördaren är i de deckare jag läser, spränger mina väninnors bilar och odlar kokaplantor på våra barns dagis!"
 
Jag: "Mhm, okej. Nu är det din mans tur. Vad är det du stör dig på hos Britta?" Skurt: "Hon är en riktig bitch!" Britta: "Men wow. Argument." Skurt: "Men hon är dum!" Jag: "Skurt, att vara dum är inget brott." Britta: "Jag är inte dum!" Jag: "Jag tycker Skurts historia talar sitt tydliga språk. Du är uppenbarligen dum, Britta." Britta: "Men vad fan! Du är dum, jävla mupp." Jag: "Jag är inte mupp!" Britta: "Du är visst mupp!" Jag: "Herregud, maken till elakhet har jag väl aldrig skådat. Här försöker man hjälpa och så blir man kallad mupp! Din mupp!" Britta: "Du är en dundermupp!" Jag: "Du är Mupparnas julsaga-mupp!" Skurt: "KÄFTEN!!! Vad fan, ni två borde gifta er." Jag: "Okej, kan du viga oss?" Britta: "Åh, så förtjusande trevligt att få gifta sig!" Jag: "Sannerligen." Skurt: "GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!"
 
Ludie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela