ludienyberg

Kontakt

Publicerad 2011-11-02 00:05:36 i Allmänt,

Jag fick jobb på NASA! Fettish coolt. Jag kom in i kontrollrummet på morgonen och spillde kaffe över någon jätteviktig kontrollbräda. Det började låta konstigt och sprinklersystemet satte igång vilket förstörde utrustning till ett värde av 560.000 kronor ungefär. Min chef slog mig på käften och sade att jag skulle bli avskedad snabbare än någon tidigare blivit från NASA. Jag bad jättemycket om en andra chans. Tjohej, jag fick en!

Nu skulle jag sitta i ett annat rum. Jag skulle ha hörlurar på mig och lyssna efter aktivitet ute i rymden som alla satelliter och sånt registrerade. Fyfan vad tråkigt det var! Jag hörde inte ett skit. Jag satt och trummade melodin till "Inspector Gadget" i brist på andra ljud. Då plötsligt sprakade det till i hörlurarna. Alien: "Hello?" Jag: "Eh... Halloj, skepp och hoj, hehe!" Alien: "With whom am I speaking?" Jag: "Hm, call me... Roy." Alien: "Roy, I am Hexiq. I am transmitting from the planet 10ER. This is the first contact we have with your planet."

Folk runt omkring mig stod sedan länge tätt intill mig, med totalt chockade ansikten. Någon hade svimmat. Någon grät. Många ringde hem och skrek och hade sig. Jag fortsatte samtalet. Jag: "So... How's the weather on 10ER?" Alien: "The weather?" Jag: "Well, excuuuuuuuuse me for not making up a good subject! You're not really steering the conversation either! Asshole! Your planet should be called Planet Pileofhorseshit! Bitch!" Jag lade på.

Det var en märklig dag. Jag har aldrig blivit jagad med brandyxor och kontorstolar förut. Jaja, jobbet har jag inte kvar i alla fall. Bara att börja leta igen...

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela