ludienyberg

The Awesome-team

Publicerad 2011-01-18 23:39:44 i Allmänt,

The Awesome-team!!! Ja, det är ett team av specialutbildade snubbar som rycker ut så fort det blir problem. Teamet består av: Bamse! Gängets ledare och en riktigt klurig kille! Spiderman! Gängets starka kille med huvudet på skaft! Skurt! Gängets mastermind med de rätta takterna! Frodo! Gängets elektriker med den rappa tungan!

Det är en helt vanlig dag på The Awesome-teams kontor. Spiderman ligger och läser Bibeln, Bamse ligger och läser Nationalencyklopedin, Skurt läser på baksidan på sin tablettask där det står hur du enkelt kan vika ditt eget pappersflygplan och Frodo vet ingen riktigt var han är. Telefonen ringer. Bamse svarar så häftigt att han slår sig själv med telefonluren. Bamse: "AAAAAAAAAJ!!! VARFÖR I ALLA JÄVLA LINGONSKOGAR GJORDE JAG PÅ DET VISET NU DÅ?!" Bamse kommer på att han kanske ska lyssna vem det är som ringer. Det är borgmästaren som berättar att ett gäng motorsågsmördare har gått loss inne i stan och att The Awesome-team behövs på plats omedelbumsibumsi!!! Bamse lägger på. Bamse: "Hör upp gänget! Nu är goda råd dyra! To the Bamse-mobil!" Skurt: "Varför måste den just heta Bamse-mobil?" Bamse: "Meh... Ja, Skurt-mobil, hur jävla bra låter det?" Skurt: "Mycket bättre! Jag borde vara ledare!" Spiderman: "Nej, jag! Och därmed basta! BASTA!!!!!!" Bamse: "Käften, Spiderman! Ingen bad dig säga något!" Spiderman: "Men nog har jag väl ändå en talan här i gruppen! Fnys!" Bamse: "Nämen vad är det för fasoner som försiggår mitt framför mina ögon? Fnyser du åt mig?!" Spiderman: "Ja, tänk för att jag gör det! Pruttis-björn!"

Bamse: "Nä, fy fan! Jag kan stå ut med mycket! Men att bli kallad pruttis-björn, där går gränsen! Sanna mina ord!" Skurt: "Be om ursäkt, Spiderman. Jag tror Bamse blev fett ledsen faktiskt." Spiderman: "Aldrig! Din lilla fula grodjävel!" Skurt: "NÄMEN NU JÄVLAR!!!" Skurt slår ihjäl Spiderman. Just då kommer Frodo ut från sovrummet. Frodo: "Nu tror jag bestämt att det gått lite väl vilt till här! Förklaring tack! Vem dödade Spiderman! Ut med språket! Nu, era pruttis-björnar och grodjävlar och allt vad ni är." Bamse: "ÄR DET NÅN SOM BRYR SIG OM VÅRT UPPDRAG ELLER!?" Skurt: "Nej."

Ludie

Kommentarer

Postat av: BabyPeaches

Publicerad 2011-01-20 22:20:22

Hahah, härlig story!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela