ludienyberg

Stoppiklostret

Publicerad 2011-01-08 16:24:28 i Allmänt,

När jag var liten tittade jag på en Zorro-film. I en scen så rider Zorro och hans polare (som är klädd helt i rosa av nån anledning) i full galopp. Polaren frågar vart de ska. Zorro säger typ "vi ska in till stan! Men först, ett stopp vid klostret!" Jag trodde han sa "till Stoppiklostret" därav anledningen till detta inlägg. Här är en vanlig dag i Stoppiklostret:

Broder Benjamin kommer in i matsalen för att äta. Där sitter redan broder Bengt. Broder Benjamin nickar till hälsning. Benjamin: "Var hälsad i Guds namn, du käreste broder i denna Guds heliga matsal där vi skola äta av vårt dagliga bröd i Jesu namn!" Bengt: "Hej. Funkar också." Benjamin: "Men du måste tala lovord till Herren när du hälsar, broder!" Bengt: "Meh, palla." Benjamin: "Jesus, vår frälsare, använde aldrig ordet palla! Vi skall bara tala som han gjorde! Han hade sagt att han inte förmådde sig att hälsa ordentligt ty han var mycket trött efter dagens predikningar!" Bengt: "Ja, jag har fan inte predikat idag." Benjamin: "VAFALLS???! Vad i Guds heliga namn sitter du och säger?! Låter du svordomar vandra på din tunga, broder Bengt?! Bevare oss alla från Guds vrede!" Bengt: "Jag skiter i om Gud blir sur." Benjamin: "Du gjorde det igen! Du svor i detta Guds heliga hus!" Bengt: "Jävla piss, jag glömde mata hästen." Benjamin: "Men sluta svär för fan!" Bengt: "Nu svor ju du ju!" Benjamin: "Men balle! Fan! Nu svor jag igen!" Bengt: "Haha!" Benjamin: "Det är då ingenting att skratta åt!" Bengt: "Jo." Benjamin: "Åh, din..." Bengt: "Vänta! Det knackar på dörren. Jag undrar vem fan i helvetes jävlar det kan vara!"

Broder Bengt öppnar dörren. Där står Zorro och hans polare! Zorro: "Ja, hej! Vi behövde göra ett stopp här vid Stoppiklostret!" Bengt: "Aha.... Varför det?" Zorro: "Jag vet inte, jag har glömt! Jag är så jävla förvirrad nu för tiden! Järnspikars apsvett också!" Zorros polare: "Tog vi en omväg på sex timmar hit och du kommer inte ens ihåg vad vi skulle göra här?" Zorro: "Käften! Och vad fan är du klädd i rosa för?" Zorros polare slår ned Zorro och sticker därifrån med båda hästarna.

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela