ludienyberg

Mumin på hajk

Publicerad 2011-01-14 18:54:47 i Allmänt,

Muminfamiljen är ute på hajk under helgen. De har gått långväga och Mumin, som grinat till sig ledarskapet, har bestämt att de nu ska slå läger. Mumin: "Ah, vad skönt att få komma ut i friska luften! Tycker du inte, Mumrik?" Snusmumriken: "Eh... Du råkar inte ha kontrollerat vad folk egentligen packade ner i sina väskor?" Mumin: "Nej, det är integritetskränkande. Hur så?" Snusmumriken: "Därför att Snorken sitter och dyngsuper på stenen därborta." Mumin: "VAFALLS?! SNORKEN!" Snorken: "Ja?" Mumin: "Vad fan gör du?!" Snorken: "Dricker mig så in i helvete full det bara går." Mumin: "Jag sa ju att det här skulle vara en alkoholfri expedition!" Snorken: "Jag... hörde inte det. Ojs." Snorkfröken: "Ge hit flaskan!" Snorken: "Nej!"

Snorken springer iväg. Ingen orkar följa efter. De sätter sig att göra upp eld och grilla korv, marschmallows, majskolvar, kyckling, oxfilé och bacon. Plötsligt dyker den elake Stinki upp. Stinki: "Ehehehehehehehehe! Vad gör n...?" Snusmumriken: "Stinki, stick innan jag grillar dig och äter dig levande." Stinki: "Ehe! Inte skulle du göra det. Du är för snäll för det." Stinki hoppar fram och vänder på grillgallret så att all maten ramlar ned i askan. Stinki: "Hahaha! Se, nu får ni ingen mat! Hohohej!"

CCCCCCCEEEEEEEENNNNNNNNNNNNNSSSSSSSSSSSUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRRRR

Jag valde att censurera delen när Snusmumriken hämnas på Stinki. I alla fall så går de alla och lägger sig i sina tält. Mitt i natten kommer Snorken tillbaka. Full. Som. Fan. Han stapplar in i Mumins tält och spyr ned honom totalt.

Resultat: Mindre lyckad utflykt.

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela