ludienyberg

Sailor Moon

Publicerad 2011-02-16 13:31:46 i Allmänt,

Sailor Moon är alltså en fjortonårig tjej som blivit utvald att bekämpa ondskan. En talande katt sökte nämligen en dag upp henne och gav henne en magisk stav. Katten, som hette Luna, berättade att hon skulle hålla i staven och säga "månprisma, förvandla mig". Då skulle hon förvandlas och sedan skulle hon kunna bekämpa ondskan. Så här såg hennes första uppdrag ut:

En galen terrorist har gått lös inne i stan. Luna springer in till Sailor Moon. Luna: "Sailor Moon! Du måste förvandla dig! Ut och bekämpa ondskan!" Sailor Moon reser sig upp direkt och börjar se sig runt i rummet. Luna: "Vad är det?" SM: "Fuck." Luna: "Vadå?" SM: "Var fan är den?" Luna: "Vad?" SM: "Den där grejen. Som jag ska förvandla mig med." Luna: "Kom faan inte och säg att du tappat bort den!" SM: "Jomen det... har jag." Luna: "Men för i helvete!!! Den där grejen, som du så vackert kallar den, är ditt liv från och med nu! Du kan inte bara tappa bort den som om det vore nåt jävla kex typ!" SM: "Kex?" Luna: "Jomen, du fattar vad jag menar! Du behöver den där grejen för att förvandla dig och slåss mot ondska!" SM: "Jaha, men alltså... Vad är det jag förvandlas till? Ett monster eller?" Luna: "Va, nej, du får lite andra kläder bara."

SM: "Wow... Det gör mig säkert oslagbar." Luna: "Nä, du typ... kan ta av dig diademet och kasta det på folk. Det är så du ska slåss mot ondskan." SM: "Que?" Luna: "Jag vet, det är sämst. Det finns ju två andra utvalda, tre kanske, jag vet inte säkert. En av dem kan skjuta bubblor ur händerna och den andra kan typ spruta eld." SM: "Meh! Spruta eld?! Fan va coolt. Det där med bubblorna lätt värdelöst dock." Luna: "Men det gör ju fett ont att få såpbubblor i ögat. Hittar du den där grejen eller?!" SM: "Nej, just fan. Jag sålde den på loppis."

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela