ludienyberg

Typ, kärleksdikt

Publicerad 2010-03-26 22:50:39 i Allmänt,

Det är ganska svårt att erkänna detta

Men det bästa är nog att bara berätta

Jag har på sistone grubblat över en grej

En tjej som börjat intressera mig

Du vet, hon som jobbar på charkuteriet

Hon som röstar på Folkpartiet

Hon är ju så fin, det är helt otroligt

Hon är trevlig och glad och hon skrattar så roligt

Jag vill prata med henne men hur gör jag det?

Jag är en person hon vägrar att se

Vad skulle hända om jag nån gång fick chansen?

Mitt sinne för tjejer har tappat balansen

Jag skulle nog göra bort mig totalt

Nej, usch, det skulle bli katastrofalt

”Hej, får jag bjuda på middag ikväll?”

Jag skulle gott förtjäna en fet jävla smäll

Nej, det blir nog till att fortsätta drömma

Jag har nog ingen chans av allt att döma

Jag får väl ge henne ett vin som är gott

Och kanske skriva en dikt eller nåt

Ludie

Kommentarer

Postat av: Ellie

Publicerad 2010-03-28 22:35:56

Jag gillar'n :)

Postat av: Elin

Publicerad 2010-04-01 21:08:23

Ludde! Jag tror du skulle kunna tänkas gilla ett band som heter Psychic Stunts, finns på Spotify. Najs musik. Kom att tänka på deras låt Last Bottle, Lost Battle när jag läste den här. Eller,ja, jag som lyssnade på den under tiden och den passade så bra till.



Hur gick det förresten med din publicering? Här ute på landet får vi inte hem UNT så jag som missade den..

Ha det fint!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela