ludienyberg

Sagan om Gullefjun och Silkesdun

Publicerad 2010-03-12 00:16:20 i Allmänt,

Det var en gång en kyckling som hette Gullefjun. Han skulle gå på promenad. ”Ja, nu har jag suttit inne i tre dagar och kollat på OS och ätit ostbågar så nu är det fan inte mer än rätt att jag rör lite på mig” sade han till alla hönorna. Ingen av hönorna brydde sig då de var inbegripna i en hektisk diskussion om världsekonomin. Gullefjun gick ut. När han traskade fram där på vägen mötte han sin bror Silkesdun.

Silkesdun var mycket elak och skulle utan tvivel hamna i helvetet. Gullefjun: ”Hej du. Vad för ditt feta arsle ut på vägarna en sådan här dag?” Silkesdun: ”Jag har mobbat mössen i Ulrikssons lada. Alltid lika kul.” Gullefjun: ”Fy på dig! Du är så otroligt känslokall.” Silkesdun: ”Jag vet. Älskar det.” Gullefjun: ”Vad skulle mamma säga om hon levde idag?” Silkesdun: ”Förmodligen: släpp ut mig ur kistan, jag kvävs här nere.”

Gullefjun: ”Åh, du din store luns! Luns!” Silkesdun: ”Oh, tagga ner där, tuffing. Varför är du ute och går?” Gullefjun: ”Ska till tatueringsstudion.” Silkesdun: ”Vad?!” Gullefjun: ”You heard me.” Silkesdun: ”Ska du tatuera dig?” Gullefjun: ”Ja.” Silkesdun: ”Vadå för något?” Gullefjun: ”Jag ska tatuera in texten I fucking rule, dude! över bröstet. Vad säger du om det?” Silkesdun: ”Meh… Skämta inte.” Gullefjun: ”Vem skämtar? Du, nu orkar inte jag prata med dig mer. Tjenixen, fan!” Gullefjun lunkade på. Silkesdun stod kvar och var arg. Men då kom en björn och pruttade. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAFAN vad trött jag är

Ludie

Kommentarer

Postat av: Ellie

Publicerad 2010-03-14 17:00:05

Vad för du allt ifrån Ludde? Haha!



SVAR: De är ingen låt, det är en dikt jag hittade i min lunarblogg som jag snokade i igår, haha. Vet inte vart dem kommer ifrån från början dock!

Postat av: Elin!

Publicerad 2010-03-15 19:57:16

Hahahahahaa! Oväntad twist där på slutet! Skulle svensklärarna älskat!

Jo men att jag inte svarat på din kommentar nu senaste e lite för att jag inte riktigt vet vad jag ska svara. Meneeee... Jag ska fundera. Så ska jag försöka svara. Senare.

Tills dess får du gärna ge kritik. Feel fully free! Det kan vara bra att få höra lite sånnt då och då

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela