ludienyberg

Kypare kan vara rätt dryga

Publicerad 2010-03-02 18:17:45 i Allmänt,

Gästen: ”Kyparn! Det är en fluga i soppan!” Kyparn: ”Och?” Gästen: ”Va…? Vadå och?” Kyparn: ”Ja, vad ska jag göra åt att det är en fluga i din soppa?” Gästen: ”Meh… Kanske ta ut den till köket och be dem fixa en ny?” Kyparn: ”Eh, varför skulle jag göra det?” Gästen: ”Men vadå varför? Jag är gäst och har väl rätt att ställa krav?” Kyparn: ”Jaså, det säger du.” Gästen: ”Ja, det säger jag.” Kyparn: ”Oj då.” Gästen: ”Ta ut min soppa.” Kyparn: ”Shit, nu ger han order också.” Gästen: ”Men vad är det för fel på dig?” Kyparn: ”Ja, vad kan det vara för fel på mig? Jag vet faktiskt inte. Jag kanske bara inte gillar att folk kör med mig.” Gästen: ”Då kanske du inte skulle valt ett serviceyrke!” Kyparn: ”Du har väl inte riktigt med mitt val av yrke att göra?” Gästen: ”Jo, det har jag! Du är kypare, jag är gäst, du ska ge mig bästa tänkbara service och det är en flugjävel i min minestrone!” Kyparn: ”Jamen du vet, det är inte jag som har lagat soppan.” Gästen: ”DUUH!? NÄHÄ?? Jag vet! Men det är ditt jobb att bära tallriken ut till köket och säga åt kockhelvetet att göra en ny portion soppa åt mig!”

Kyparn: ”Nu sitter du och säger åt mig hur jag ska göra mitt jobb. Det var ju lustigt.” Gästen: ”Du kom ju för fan ut med tallriken!” Kyparn: ”Ja.” Gästen: ”Ja?! Gå ut med den igen!” Kyparn: ”Nej. Inte om herrn ska vara på det humöret.” Gästen: ”Jag är gäst! Jag får uppföra mig hur jag vill!” Kyparn: ”Jaså. Tänk om vi har infört en policy som säger att gäster inte får uppföra sig som rövhål.” Gästen: ”Har jag gjort det eller?!” Kyparn: ”Ja.” Gästen: ”Jag vill bara ha en soppa utan fluga! Är det så jävla svårt att fatta?” Kyparn: ”Jag tycker du är tjock.” Gästen: ”Ursäkta? Vad i…?” Kyparn: ”Ja, du är ju oförskämd mot mig, då borde jag kunna vara det mot dig.” Gästen: ”Alltså… Jag frågar en sista gång. Är det möjligt att få in en tallrik soppa utan en insekt i?” Kyparn: ”Nej.” Gästen: ”Tack! Jag drar!” Kyparn: ”Fan va skönt.” Gästen: ”Men käften!” Kyparn: ”Jag sade inget.” Gästen: ”Jo… Äh, skit samma.”

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela