ludienyberg

Frodo är rasist

Publicerad 2010-01-31 22:36:21 i Allmänt,

Ringens brödraskap har slagit läger för kvällen. Gandalf har tänt en brasa och de sitter alla samlade för att ta igen sig efter dagens långa färd. Gandalf: ”Ja, vila er nu ordentligt allihop. Imorgon måste vi tillryggalägga åtminstone åtta mil.” Aragorn: ”Whupidue.” Frodo: ”Har du ingen rolig historia att berätta?” Legolas: ”Nej.” Frodo: ”Jag frågade inte dig! Jag frågade Aragorn.” Legolas: ”Jaha, vadå då? Vad är det för fel på mig?” Frodo: ”Nej, inget.” Legolas: ”Är du rasist?” Frodo: ”Va? Nej!” Legolas: ”Kul. Killen vi ska skydda med våra liv hatar alver. Ja, det känns ju jävligt motiverande!” Frodo: ”Jag hatar inte alver.” Legolas: ”Frodo… Jag känner igen rasism när jag ser det.” Gimli: ”Hatar du dvärgar också?” Frodo: ”N… Nej.” Gimli: ”Jahapp. Han tvekar. Hur ska vi tolka det, Legolas?” Legolas: ”Det tycker jag vi tolkar som att Frodo är inget annat än en vedervärdig liten rasistjävel!” Frodo: ”Jag är inte rasist!” Gandalf: ”Frodo, ditt utfall mot Legolas antyder att du inte tycker om honom.” Legolas: ”THANK YOU.” Frodo: ”Men kom igen, för i helvete!” Boromir: ”Oh, Frodo kan det där med att försvara sig.” Frodo: ”Var fick du luft ifrån?” Gimli: ”Aha, kolla. Nu försöker han gå emot Boromir för att visa att han minsann kan bli arg på människor också, bara för att måla över det hela. Vi genomskådar dig, Frodo. Tyvärr.” Sam: ”Herr Frodo, jag trodde faktiskt mer om dig.” Frodo: ”Kan alla bara hålla käften, snälla.” Legolas: ”Visst! Självklart, finns inget mer att säga. Host, host, rasistjävel, host!”

Gandalf: ”Frodo.” Frodo: ”Ja?” Gandalf: ”Du är rasist.” Frodo: ”Käften. Gandalf, seriöst. Håll. Käften. Nu.” Gandalf: ”Nä men jag håller med Legolas. Det är en stor besvikelse att ringbäraren är en usel liten pissmyra som ser ned på dvärgar och alver.” Gimli: ”Precis. Hur fan skulle du känna dig om vi plötsligt började mobba dig?” Frodo: ”Ja. Exakt. Hur skulle jag känna mig? Om ni mobbade mig lika jävla mycket som jag mobbat er? Jag skulle ju ta livet av mig. Ingen skulle väl klara en sådan börda.” Aragorn: ”Bra Frodo.” Frodo: ”Jag var sarkastisk!” Sam: ”Buhu!” Frodo: ”Vad fan är det med dig, nu då?” Sam: ”Herr Frodo är dum i huvet.” Boromir: ”Väl talat, Sam.” Frodo: ”Alltså, jag kör snart ned mitt svärd i halsen på någon av er.” Aragorn: ”Mm, på Legolas eller Gimli. Vi vet det.” Gandalf: ”Det är nog bäst att vi tar ifrån Frodo ringen och ger den till någon värdigare. Jag tycker Legolas ska ha den.” Legolas: ”Tackar.” Frodo: ”Okej, ta den då! Hoppas du dör!” Gandalf: ”Hör ni? Ytterligare rasistiska utfall mot stackars Legolas.” Legolas får ringen och Frodo springer iväg. Gimli: ”Åh! Fyfan vad skönt att slippa hobjäveln!” Och så är alla glada.

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela