ludienyberg

Fightingscen ur "Bestman"

Publicerad 2010-02-21 18:54:39 i Allmänt,

Här möter Bestman för första gången sin ärkefiende Bad Guy. I historien skiftar jag lite mellan att kalla huvudpersonen för Bestman och Brynolf som är hans riktiga namn. I det här kapitlet kallar jag honom Brynolf.

"Bad Guy öppnade med att kasta sig emot Brynolf med ena knytnäven höjd. Brynolf kastade sig undan och kände vinddraget när näven for förbi hans huvud. Bad Guy landade hårt men var uppe igen innan Brynolf hunnit återfå en bra position. Bad Guy satte en spark i ryggen på sin motståndare. ”Aj!” skrek Brynolf och for i marken. Bad Guy flinade. Så enkelt var det! Nej, så enkelt var det inte för Brynolf reste sig och slog Bad Guy i huvudet så hårt att 267000 hjärnceller dog. Han vacklade bakåt och föll omkull. ”1-1, Fucktard!” skrattade Brynolf med två sjungande långfingrar uppsträckta. ”Ska jag ta det lite mer varsamt så att farbror har en chans?” Bad Guy stod kvar och gned sin tinninglob. Han slutade snart och bara tittade på Brynolf genom sin Tengil-inspirerade mask. Började gå i en stor cirkel. Aha! tänkte Brynolf och började göra likadant. Han kör den stilen. Han tänker gå runt såhär nu och ha något slags monolog. Typ ”jag ser att du är en bra kämpe. Jag erkänner att jag är imponerad. Jag tror nog att du och jag har mycket att lära av varandra. Men inte idag. Idag vinner jag” och så kommer han kasta sig på mig igen. Efter att ha gått två varv i den stora cirkeln hade Bad Guy ordagrant sagt just det som Brynolf förutspått och rusade emot honom."

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela