ludienyberg

Rudolf med röda mulen

Publicerad 2010-12-01 22:53:14 i Allmänt,

      Det var en gång en ren som hette Rudolf. Han skulle ha varit som vilken ren som helst om det inte vore för en liten detalj som gjorde honom lite ovanlig. Han var nämligen konstant förkyld. Och då snackar vi inte ät-penicillin-i-två-veckor-så-ska-du-se-att-det-blir-bättre-förkyld utan riktigt jävla bäverförkyld. Rudolf var så snuvig att hans nos lös illrött. Han blev ständigt mobbad av de andra renarna för detta. ”Haha! Kolla! Här kommer trafiklyset som fick sparken för att han aldrig slog om till grönt! PAHAHAHAAA!!!” Skitkul. Rudolf fick höra sådana här elakheter vart han än gick. Han var inte typen som vågade säga ifrån direkt heller. Bara någon gång hade han dunkat en killes huvud i en sten så att han fått gravt nedsatt balanssinne. Rudolf spenderade mestadels sina dagar på sitt rum. Där satt han och suckade för sig själv i sin ensamhet. Då och då flög en molotov-cocktail in genom fönstret. Han var snabb med att slänga ut dem.

      Ja, Rudolf var duktigt mobbad. Men en natt förändrades allt! Det var natten till julafton. Rudolf låg och sov djupt efter alldeles åt helvete för mycket glögg. Plötsligt vaknade han av ett ljud. ”Vem där?” frågade han. Till sin förvåning stod där jultomten. ”God dag” sade tomten. ”Du Rudolf, jag skulle vilja fråga dig en grej.” ”MAMMA, DET ÄR EN TIDELAGSPEDOFIL I MITT RUM!!!” vrålade Rudolf. Tomten fick panik, kastade ned Rudolf i sin säck och sprang ut till sin släde innan mamman hunnit in i rummet med sin ishacka. Rudolf kämpade för att ta sig ur säcken medan släden steg högt i skyn. Tomten hjälpte honom ut och förklarade: ”Rudolf, ditt arsel! Jag vill ha din hjälp!” ”Yeah, I bet you do!” svarade Rudolf argsint. ”Du vill ha hjälp med att få upp…” ”Käften! Jag behöver dig så att du kan lysa vägen för mig! Det är så sinnessjukt mörkt och jag har precis laserbehandlat ögonen! Ser fan knappt handen framför mig!” Rudolf, desperat som han var, hoppade ur släden. ”BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!”
     
      Tomten lyckades snappa upp honom. Efter mycket tjat gick Rudolf med på att göra tomten till viljes men bara om han fick en miljon kronor först, i cash. Så skedde det att Rudolf inte alls ledde tomten genom natten. Han kunde ju inte flyga, det hade inte tomten tänkt på. Rudolf var ju bara en vanlig ren som jag nämnde i början. Han hade en nos som lös rött men det var allt. Rudolf stack med sina pengar innan tomten hann ta dem tillbaka.

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela