ludienyberg

Nyårstomten

Publicerad 2010-12-30 00:55:33 i Allmänt,

2010 närmar sig sitt slut. Det fick jag sannerligen veta inatt. Jag blev nämligen väckt av Nyårstomten vid cirka halv ett. Han satte sig på en stol bredvid min säng. Så talade han. Nyårstomten: "Hej, Ludvig. Jag äro Nyårstomten må du tro. Jag äro här för att ställo någro frågor." Jag: "Aha... Och varför pratar du som en poet hög på tapetklister?" NT: "Meh! Det gör jag ju faan inte ju!" Jag: "Man kan inte använda ordet ju två gånger i en mening! Dipshit!" NT: "Ähäääääääää!!!" Nyårstomten började störtgrina och sprang ut. Lättad lade jag mig ned för att somna om. Men det kunde man ju ge sig tusan på att tomten kom tillbaka fem minuter senare. Jag: "Vad fan vill du?" NT: "Jag vill ställa frågor om hur ditt år har varit." Jag: "Det har varit bra. Dra åt helvete." NT: "Vi kan börja med den här frågan. Blev du förälskad i någon under året?" Jag: "Alltså... Var det nån del i dra åt helvete som inte sjönk in riktigt?" NT: "SVARA PÅ FRÅGAN!!!" Jag: "Vänta, jo jag blev faktiskt kär! Få se, vad hette hon? Just ja, hon hette Stickinnanjagstamparsönderdinskalle. Nästa fråga?" NT: Okej, du ser! Det är inte så farligt! Okej, gjorde du något spektakulärt?" Jag: "Hoppade fallskärm." NT: "Va!? Var inte det otroligt otäckt?" Jag: "Jävligt. Nästa fråga." NT: "Hade du någon annan hänförande upplevelse?" Jag: "Lady Gaga på Globen var rätt coolt." NT: "Jag tycker faktiskt hon är otroligt osmaklig!" Jag: "Jag tycker du är skitful." NT: "ÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!"

Japp. Tomte____ började grina igen och sprang ut. Jag gick efter, släpade in honom i rummet och sade åt honom att bli klar med sina äckliga frågor innan jag kvävde honom med min kudde. Han skärpte sig och fortsatte: "Gjorde du nåt annat skojsigt i år?" Jag: "Jag pluggade socialpsykologi." NT: "Åhå! Vad spännande!" Jag: "Jag vet. Är du klar?" NT: "Bara en fråga till. Har du verkligen inte varit kär under året? Hihi, fniss!"

Jag tror Nyårstomten kommer ha ganska ont i huvudet under några veckor framöver. Men han gick ju i alla fall.

Gott nytt år önskar

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela