ludienyberg

Nobelfesten

Publicerad 2010-12-12 14:33:29 i Allmänt,

Jag var på Nobelfesten nu i fredags då jag tilldelats litteraturpriset. Vi stod där i ankomsthallen, jag med min superheta dejt som hade Nobelfestens snyggaste klänning, och minglade en stund innan det var dags att gå till bords. Vi satte oss ned och började prata med de som satt mitt emot oss. Det var några riktiga krösusar från Ryssland. Jag: "Så hur kommer det sig att ni sitter här, krösusar?" Krösus #1: "Jag sitter här eftersom jag är mycket framgångsrik inom oljebranchen." Krösus #2: "Jag sitter här på grund av min höga ställning inom militären." Jag tittade misstänkt på dem båda. En känsla inom mig sade att något inte stod rätt till med krösusarna.

Förrätten serverades. Krösus #1 skulle just ta sig en tugga. Jag: "Och var gömmer du ditt vapen, doktor Slaughter?" Krösus #1: "Vad menar ni?" Jag: "Spela inte dum. Ingen oljemiljonär håller gaffeln på det där sättet!" Doktor Slaughter och hans kompanjon slet upp maskingevär och började skjuta för fullt. Jag kastade mig ned. Alla i salen fick panik och sprang från sina platser mot utgångarna. Jag: "Akta! Det är fucking terrorister här inne! Spring!" Jag kröp under bordet på flykt undan skottsalvorna. Jag hörde terroristerna prata. Krösus #2: "Ska vi ta fram handgranaterna, chefen?" Dr Slaughter svarade inte utan kastade en handgranat som exploderade bara några meter ifrån mig. Mitt bord välte och jag blev synlig. Dr Slaughter: "Aha! Där är du, din bitch!" Jag: "Du är en bitch!" Dr Slaugher: "Jag är då fan inte bitch!!!!!!!!!!" Han tog fram ett raketgevär. Jag tog mig ut genom en dörr och sprang hem. Hämtade mitt eget raketgevär och sprang tillbaka. Jag kom in i festsalen där Dr Slaughter höll på att fira sin för tidigt uttagna seger med rödvin. Han såg mig. Dr. Slaughter: "Vad fan då?!" Jag avfyrade raketgeväret och sprängde sönder Krösus #2 som stod där som en idiot. Jag: "Now, let's make this intresting."

Vi fightades utan vapen. Och jag vann faktiskt! Sorry, fet dåligt slut men jag insåg att inlägget skulle bli för långt annars.

Ludie

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-12-12 17:12:12

Ett inlägg kan inte bli för långt Ludde!!!

:)

Härligt med lite action på Nobelfesten, jag tycker annars att cen tenderar att bli lite lång och utdragen....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela