ludienyberg

Jul-dikt

Publicerad 2010-12-20 22:09:28 i Allmänt,

Julafton kommer och jag är beredd
Huset är städat och granen är klädd
Jag har kokat min knäck, så härlig och seg
Jag har ätit mig mätt på pepparkaksdeg
Jag har sprungit till höger och vänster på stan
Handlat presenter och lagt under gran´
Utnyttjat alla medlemsrabatter
Bakat tidernas godaste lussekatter
Visat för världen min önskelista
Strukit och ändrat in i det sista
Jag har köpt ovanligt många tomtar i år
De sitter i hörnet där julbocken står
Det är faktiskt jag själv som har gjort den
Jag har till och med hängt en mistel i porten
Julkorten sända i fina kuvert
Allting är klart. Det blir bra, det här

Ludie

Kommentarer

Postat av: BabyPeaches

Publicerad 2010-12-20 23:12:11

Det där är sann julanda det där!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela