ludienyberg

Mitt namn

Publicerad 2009-09-20 00:06:07 i Allmänt,

Mitt namn är Ludvig Nyberg. Efter nitton år tycker man att jag borde ha lärt mig leva med och tycka om mitt namn. Det gör jag, jag skulle inte vilja heta något annat. Däremot tycker jag det finns betydligt snyggare namn. Får ge dem till eventuella barn i framtiden. Det finns nackdelar med att heta Ludvig. Tre stycken.

Nackdel 1: Alla, jag skämtar inte, alla utgår ifrån att jag stavar med w. Varför då? Varför ska man krångla till det? Tydligen gör de flesta Ludvigar det eftersom alla jämt frågar ”stavar du med v eller w?”  

Nackdel 2: Man får omedelbart smeknamnet Ludde. Ludde, har jag fått höra i alla år, är Sveriges vanligaste hundnamn. Jippie! Jag heter som en hund!

Nackdel 3: Det här är något jag upptäckt själv och är väl inget direkt problem. Ta L:et i Ludvig och byt ut det mot vilken annan konsonant som helst. Resultatet blir oerhört roligt vilken konsonant man än använder. Låter riktigt, riktigt dumt helt enkelt.

Ludvig betyder ”berömd krigare”. Det är ju lite coolt i alla fall.

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela