ludienyberg

Kom inte på något...

Publicerad 2009-09-03 00:19:03 i Allmänt,

Eftersom herr Fantasi valde att sjukskriva sig idag kör jag med den här tekniken: Jag tog en ordbok, blundade och pekade på olika ord på olika uppslag. Den här ordboken har inte bara ord utan också uttryck, kända namn och platser. Här är resultatet: blomma, Lars Hanson, knyta sig, kauri, sakdebatt, trädgräns, tjurfäktning, intåga, flyktig, New Brunswick. Nu ska jag peta ihop en historia där alla dessa ord ingår.

Det var en gång en stilig man som hette Lars Hanson. Han satt som bäst och tittade på tjurfäktning när plötsligt en lång rad människor sågs intåga på arenan. De förklarade att de var djurvänner från New Brunswick och att de inte såg med blida ögon på djurplågeri av detta slag. Matadoren skrek ilsket åt dem att försvinna. Men det vägrade djurvännerna. De ville hålla en sakdebatt om ämnet. Matadoren tog upp en snäcka från marken, närmare bestämt en kauri, och kastade den mot de objudna gästerna. Detta fick det att knyta sig i Hans mage där han satt på sin åskådarplats. Skulle det bli våldsamheter nu? Nej då, djurvännerna sade bara”moget” och förklarade sedan att de även hade klagomål på parkeringen utanför. Den intilliggande skogens trädgräns hade flyttats hundra meter för att ge plats åt parkeringen. Matadoren lovade att de skulle diskutera saken. Som tack fick han blomma av djurvännerna. Fast Hans förstod att matadorens välvilja var mycket flyktig.

Wow, titta på den litteratur som bedrivs på den här bloggen! Nej, herregud. Jag är i en dålig period just nu. En grop som jag måste försöka kravla mig upp ur. Få se om jag har lyckats med det till nästa gång.

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela