ludienyberg

Det magiska rådjuret

Publicerad 2009-09-04 23:23:39 i Allmänt,

En man kör på en landsväg i hög fart. Det är sent på kvällen, mörkt och dimmigt. Plötsligt står ett rådjur mitt på vägbanan. Mannen bromsar för allt han är värd och får stopp på sin Fiat Punto bara några meter framför rådjuret. Mannen stiger ur bilen. Rådjuret står kvar och stirrar på honom. Till hans stora förvåning börjar djuret tala. ”Tack, du människa. Du kanske blir förvånad över att höra mig tala. Jag är nämligen ett magiskt rådjur, jag uppfyller tre önskningar.” Mannen tänkte noga efter. Så sade han: ”Jag vill ha en Corvette”. Och vips fick han det. Därpå sade han: ”Jag vill att min fru ska bli nitton år och vrålsnygg”. Och vips så var även det fixat. Därpå sade mannen: ”Till sist vill jag ha en…”

”Vänta nu!” avbröt rådjuret. ”Snälla, tänk lite grann nu innan sista önskningen. Du har bara önskat själviska grejer hittills. Nu har du chansen att göra världen till en bättre plats.” Mannen: ”Ursäkta, jag tror jag missade den regeln att du har något att säga till om. Du vet när du ger mig tre önskningar så förväntar jag mig, dum som jag är, att jag ska få bestämma vad de ska vara!” Rådjuret: ”Men förlåt så jävla mycket då, jag tänkte bara att det kunde vara kul för dig att gå och lägga dig med ett rent samvete, idiot. Här kommer en bil till. Jag stoppar den istället” Rådjuret stoppade bilen och uppfyllde förarens tre önskningar, en Corvette, en nittonårig vrålsnygg fru och en Soda Stream i gillestugan. Han körde nöjt iväg.

Mannen stod och gapade. Mannen: ”Okej… Okej… Nu ser jag fram emot att höra vad hans Soda Stream i gillestugan kan göra för att förbättra världen!!” Rådjuret: ”Jomen, han hade en bättre ande” Mannen: ”Que?” Rådjuret: ”Människor med bra andar får som de vill. Folk med dålig ande, du är ett klockrent exempel, får bara lite av det de vill. Resten vete fan hur det blir med” Mannen: ”Okej, nu önskar jag mig ett privatplan” Rådjuret: ”Sorry, no can-do” Mannen: ”Vad fan, ge hit plan-helvetet, jag skiter i min jävla ande!!!” Rådjuret: ”Nu brusar vi väl ändå upp lite väl mycket här tycker jag. Du får det jag ger dig” Rådjuret trollade fram en parkeringsvakt som genast satte en p-bot på 1500 spänn på mannens nya Corvette. Mannen: ”Vad i…?” Rådjuret: ”Du måste lära dig hantera din ilska. Det här är ett ypperligt sätt att öva”. Med ett poff var rådjuret borta. Parkeringsvakten stod och flinade. Mannen satte sig i sin Fiat och körde hem.

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela