ludienyberg

Jag är bäst

Publicerad 2009-10-31 12:25:19 i Allmänt,

Folk ser mig och tror att jag är ganska svag
Men det finns inte nån som är bättre än jag
Jag är bäst, det är ingen nyhet direkt
Motståndets flamma har jag redan släckt
Det spelar ingen roll vad jag tävlar i
Skidskytte, brottning, dans, poesi
Tror du att du är nåt, tänk om är du snäll
Jag är bättre än du, det visste du väl?
Det borde göras en staty till min ära
Som folk kan se på, sucka och svära:
"En dag ska jag minsann bli lika bra"
Nej, tyvärr. Det är det ingen som ska
Detta är inte skryt, bara ärlighet
Skrytmånsar är det värsta jag vet
De tror att de är mycket bättre än andra
De har en fruktansvärt lång väg att vandra
Själv är jag framme och planerar att stanna
Era drömmar kommer aldrig bli sanna
Försöka duger, det är helt okej
Men tronen kommer alltid att tillhöra mig

Ludie

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-10 15:44:51

Synd att man inte kan tummenuppa som på fejjan, då skulle jag lätt göra det :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela