ludienyberg

Bat Mitzva i Mumindalen

Publicerad 2009-10-30 13:18:00 i Allmänt,

Det är Snorkfrökens Bat Mitzva idag och alla är där för att fira. Snusmumriken: ”Ska jag vara ärlig så visste jag inte att du var judinna, Snorkfröken.” Snorkfröken: ”Nej, jag konverterade igår, bara för att kunna fira Bat Mitzva idag. Ni vet, alla judar firar Bat Mitzva/Bar Mitzva den dagen då de fyller 13 år. Och det gör jag idag!” Mumin: ”Haha! Snorkfröken är jude!” Snorkfröken: ”Käften, jävla antisemit!” Mumin: ”Du är antisemit!” Snusmumriken: ”Mumin, du är katastrofalt dum.” Mumin: ”Nej!” Snusmumriken: ”Eh, låt mig tänka… Jo. Du är så dum att du kan sitta och läsa ett lexikon och säga att du inte fattar handlingen.” Mumin: ”Som att du fattar handlingen!” Snusmumriken: ”Snorkfröken? Hur kan du ens tänka tanken på att reproducera dig med Mumin?” Snorkfröken: ”Bra fråga.”

Sniff: ”Nä, nu tycker jag vi börjar med tårtan!” Snusmumriken: ”Sniff, din jävla tjockis. Låt Snorkfröken bestämma när…” Sniff: ”Jag är inte tjock.” Snusmumriken: ”Sniff, du har aldrig sett dina fötter”. Mumin: ”Hahaha! Sniff är tjock!” Sniff: ”Tyst! Du är så dum att du tycker synd om gubben i trafikljusen!” Mumin: ”Ja, men han har faktiskt ett väldigt jobbigt yrke! Tänk dig själv att behöva stå så där i den där ”gång-posen” när folk ska gå. Och sen när de ska stanna och vänta, då måste han måla sig helt röd och klättra upp till lyset ovanför! Skulle du orka det? Nej, gubben i trafikljuset är en tapper man, ska du veta!” Snusmumriken: ”Men shit! Snorken sitter och skär sig själv i handen! Sluta genast, Snorken!” Snorken: ”Men jag står inte ut med Mumin! Han är så jävla dum.” Mumin: ”MEH!!! Du har glasögon!” Snorken: ”Oh, herregud! Vilken kontring! Du, de här fick jag fyrtiofem procents rabatt på hos Synoptik. De har ju den här ”Din ålder i rabatt”-grejen.” Mumin: ”Rabatt? Vadå, har du planterat din ålder i en rabatt eller? Bredvid krokusarna? Är du dum eller, vem skulle göra det?”

Snorken hugger sin matkniv rakt igenom handen. Ingen klandrar honom. Mumins intelligens får de flesta att vilja tänka på annat. Lilla My tar upp några piller, som hon fått av en märklig typ i en gränd, och knaprar i sig. Mumin: ”Förresten. Någon annan som har ett jobbigt yrke är ju fröken Ur! Tänk er att sitta och berätta tiden för massa människor som ringer hela tiden.” Nu bestämmer sig Snorken för att avlägsna Mumin från Bat Mitzvan. Han ringer polisen och säger att Mumin har åtta kilo hasch uppkört där solen inte skiner. Polisen hämtar Mumin och tar in honom för att undersöka saken.

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela