ludienyberg

Wannabe Lejonkungen

Publicerad 2009-11-23 00:48:34 i Allmänt,

En fin soluppgång. Solens konturer darrar i hettan i fin kontrast till den klarröda himlen. Någon skriker ”Haaaa, sibenia! Coanitchiawah!”. Man ser ett par elefanter gå där sida vid sida. Snart ser man flera djur. Antiloper, gnuer, sebror, strutsar, apor, giraffer. Medan de går stiger solen högre på himlen och det blir ljusare och ljusare. Vart är de på väg? Snart får vi veta. De kommer snart till en speciell klippa. Grizzlyklippan. Grizzlybjörnarna är de som står högst i rang här. Kungaparet har fött en son. Han ska nu döpas och visas upp för alla rikets hänförda invånare. En orangutang klättrar upp på klippan. Han heter Habiki. Det är han som ska genomföra dopet. Han går fram och hälsar på de stolta föräldrarna. Habiki: ”Eh… Är inte det här typ, värsta kopieringen av Lejonkungen?”

Björnkungen: ”Va?” Habiki: ”Jamen… Kom igen. Du kan ju inte säga att det inte ser lite bekant ut.” Björnkungen: ”Nu skulle jag vilja be dig fortsätta med dopceremonin.” Habiki: ”Okej. Eller… Nej.” Björnkungen: ”Que?” Habiki: ”Jag tänker inte stå här och tro att jag kan göra en bra rolltolkning av Rafiki. Allt det här är en imitation av Lejonkungen.” Björnkungen: ”Ursäkta, om jag inte fullkomligt missuppfattat detta så står du och säger emot mig?” Habiki: ”Ja. Du tror att du är Mufasa” Björnkungen: ”Jag behöver bara knäppa med fingrarna så kommer mina undersåtar och släpar ner dig till min tortyrkammare. Ville bara påminna dig . Hur var det med dopet nu då? Ska vi fortsätta?” Habiki: ”Nej. Nej, du får fan hitta på något eget. Utnyttja inte Lejonkungen på det här sättet och tro att du är något, fetto” Björnkungen: ”… Hä…? Va…? Du? Vad sa…? Nää” Björndrottningen: ”Nämen… Nu tycker jag du gick över gränsen, Habiki” Habiki: ”Äh men, kom igen, för helvete! Du åtminstone kan väl spotta ur dig det som alla står och tänker men inte vågar erkänna. Att vi står här och brutalhärmar Lejonkungen!” Björndrottningen: ”Jag har inte sett den” Habiki: ”Oh…”

Habiki är tyst en lång stund. Björnkungen: ”Jag vill ha den här apan arresterad nu!” Habiki: ”Käften, jag funderar på vad det är för fel på din fru.” Björnkungen: ”Det är inget fe…” Habiki: ”Hon har inte sett Lejonkungen!! Är du dum i huvet, kvinna?!” Björndrottningen: ”Nu är det nog! Så här talar man inte till kungligheter!” Habiki: ”Du förtjänar inte ens att existera, ditt okulturella missfoster!” Björnprinsen: ”Gaga” Habiki: ”Ah, shit! Hans första ord!” Björnprinsen: ”Det där var inget ord. Vad fan betyder gaga?” Habiki: ”Jaha ja. Vilken inspirerande pappa du kommer bli.” Björndrottningen: ”Vi älskar vår son!” Habiki: ”Oj, titta! Tjejen som inte sett Lejonkungen försöker göra sin åsikt hörd!” Björnkungen: ”Alltså snälla! Gå! Det här skulle bli ett dop men nu är det ju värsta Jerry Springer. Habiki: ”Ja, jag går gärna! Hej hej!” Snart har alla gått hem och kungaparet står där ensamma. Björnkungen: ”Seriöst, har du inte sett Lejonkungen?” Björndrottningen: ”Nej, vad handlar den om?” Björnkungen: ”Det börjar med en fin soluppgång…”

Ludie

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela