ludienyberg

Julkalendern 2009

Publicerad 2009-03-26 18:22:06 i Allmänt,

Jag har en egenhet som är lite rolig. Jag har ett väldigt bra minne. Men jag kommer inte ihåg viktiga saker utan bara saker som man absolut aldrig har nytta av. Till exempel namn på karaktärer i gamla barnprogram.

Jag och min syster satt och spelade ett frågesport-spel förut. Jag fick frågan: Vad hette de två barnen i julkalendern "Dieselråttor och sjömansmöss?" Jamen det kan jag, sade jag. Ofelia och Philemon. Sån är jag.

Vad kul det skulle vara att skriva manus till julkalendern. Tänk vilken ära! Jag har ett förslag här.

Lille Rolf räddar världen

Lille Rolf snubblar på en mystisk låda. Den är låst och Rolf ser ingen nyckel. En gubbe kommer fram och berättar att Rolf är den utvalde. Den utvalde måste öppna lådan innan julafton annars kommer alla döööööööööööööööö!!!!!!!!!! Innan Rolf hinner fråga hur i helvete han ska öppna lådjäveln försvinner gubben i ett rökmoln.

Rolf tar hjälp av sin vän Styrbjörn och på hästen Fläder-Karl rider de iväg i sökandet efter nyckeln. Det blir en lång och farlig färd. De konfronteras med ondskefulla vargar, gamar, tigrar, zombies, orcher och styckmördare för att bara nämna de i det första avsnittet. Samtidigt förföljs de av den läskige lille typen Fulsom Stryk som försöker sätta käppar i hjulet för de modiga hjältarna.

Kommer Rolf och Styrbjörn lyckas? Vad innehåller den mystiska lådan? Kommer alla döööööööööööööööööööö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!? Få alla svar i "Lille Rolf räddar världen".

Undrar om någon regissör skulle vara intresserad.

Ludie

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-27 23:06:50

Styrbjörn?

Han har varit med någon annanstans oxå va?

Postat av: Alex

Publicerad 2009-03-30 00:59:40

HAHAHA Fläder-Karl! x'D Bästa på länge!! :D

Postat av: Tess

Publicerad 2009-03-30 01:15:28

hoppas du får en toppen vecka :)



så vill ja påminna om min tävling där du kan vinna en Mumin mugg/skål av Designer

Tove Slotte-Elevant

till ett värde av 418kr



Kram

Postat av: Tess

Publicerad 2009-03-30 01:15:33

hoppas du får en toppen vecka :)



så vill ja påminna om min tävling där du kan vinna en Mumin mugg/skål av Designer

Tove Slotte-Elevant

till ett värde av 418kr



Kram

Postat av: anonym

Publicerad 2009-04-04 17:16:00

klockren, den pricksäkraste någonsin!

humor, analysförmåga, känsla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela