ludienyberg

... ... ... ... ... ...

Publicerad 2009-03-23 22:28:56 i Allmänt,

Alltså... Fan vad jag är sämst. Här sätter man sig och ska försöka få ihop något inlägg som ska föra världen framåt. Och vad händer? Absolut ingenting. Min hjärna kan liknas vid en potatis just nu, så mycket rör sig därinne.

Shit! Tänk på allt man ser och hör varenda dag, timme, minut, sekund. Så fort man öppnar ögonen på morgonen får man saker att skriva om. När man sitter på bussen, när man går till jobbet, när man jobbar. Jag skulle kunna skriva en serie tegelstenstjocka romaner bara om vad som hänt idag. Om jag hade haft hjärnkapacitet till det vill säga. Det har jag inte för tillfället.

Det här händer i mitt huvud: De små gubbarna som jobbar i skrivfabriken känner att jag tänker sätta mig ned och blogga. De springer till sina positioner och drar i gång alla maskiner och kugghjul och grejer. När maskineriet har blivit ordentligt varmt börjar idéerna skapas på löpande band.

Men nu hände det sig så att en gubbe i fabriken, Sune, 70, som borde gått i pension sedan flera år, gjorde ett misstag vid sin station. Han satt och åt en semla. Men darrhänt som Sune är tappade han semlan som föll rakt ned i huvudgeneratorn. Sune hör att generatorn börjar göra märkliga ljud och tänker att "det där kan ha varit ett ganska dumt ställe att tappa en semla på". Han tar sin walkie-talkie och anropar chefen: Eh, Houston, we have a problem.

Generatorn exploderar, fabriken brinner ner och Sune blir tvångsintagen på ålderdomshem.

Så på grund av detta har jag inga idéer what so ever. Får se när fabriken är uppbyggd igen. Då ska jag skriva nåt vettigt, jag lovar.

Ludie

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2009-03-24 18:44:06

Jag har nog aldrig skrattat så gott när jag läser en annan blogg.

Keep up the good work :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela